Gå til innhold

toppakningsbytte eller?


Anbefalte innlegg

Skrevet

min e34 525tds 1995mod er det noe muffens med i kjølesystemet

den har et ganske bra trykk på kjølesystemet så mye at det kommer litt vann ut av overløpet når den kjøres med når man åpner lokket så kommer det opp vann som en geisir for å så suge til seg alt vannet igjenn' det er ganske bra trykk på systemet når motor er kald og.

radiatorlokk er også nytt.

når motoren går uten radiatorlokket kommer det damp ut av tanken men ser ingen bobler.

temp på motor er normal av og til litt lavere en den skal være men da kjøres varmeapparat på full guffe.

motor starter helt greit men virker som den starter på 4 syl og kommer på de 2 siste dysene etter 1-2 sec.

Skrevet

ja det er jeg bra sikker på det er en kjølevæske lekasje på bilen under motoren en plass ser slik ut der jeg parkerer men vises ingenting under har nettop vært å sett.. ser ut som han svetter rundt termostathuset (har byttet termostat nettop) det ryker sånn grå damp ut av ekspansjonstanken og lukter varm kjølevæske.

Skrevet

Mulig luft i systemet hvis den lekker. Ville nå prøvd å tette termostathuset og luftet systemet før jeg begynte å skru av toppen.

At kjølevæsken ryker grått og bobler er ikke uvanlig.

Skrevet

dette kjølesystemet er selvluftene så tror ikke det er noe spesielt med luft i systemet nå lengre da det er 3-4 uker siden den ble byttet og bilen er kjørt litt etter det

Skrevet

om jeg har luft i systemet enda så hvordan skal jeg lufte dette? har kjørt med løst radiatorlokk etter bytte av thermostat i 30-60 min og luften kommer til ekspansjonstanken. men er det andre som har røyk ut av ekspansjonstanken når bilen går og temp på motor?

Skrevet

skal ikke bilen bli varm da?

min har stabil temperatur og er aldri over midten på måleren heller litt under. kansje det er temperaturen ute som gjør at vannet blir så kaldt at det fungerer uten vannpumpe? er 5-8 minus ute nå

Skrevet

jo slangen blir varm på toppen men den nede er kald. så tipper vannpumpa er ok men er snart å demontere for å sjekke. jeg skal på et verksted i romjula å få sjekket co i kjølevannet.

Skrevet
jo slangen blir varm på toppen men den nede er kald. så tipper vannpumpa er ok men er snart å demontere for å sjekke. jeg skal på et verksted i romjula å få sjekket co i kjølevannet.

På dieselbiler er det vel vanskeligere å måle co i kjølevannet.men ved toppakningsproblemer mener jeg at kjølevannet blir veldig svart pga svovelinnholdet ved forbrenning av diesel.

Skrevet

har jo selfølgelig nettop byttet kjølevæske også (med tanke på farge) men får krysse fingrene å se om de finner noe..

hvist ikke får man bare kjøre til det blir større symptomer på feil.

Skrevet

har jo selfølgelig nettop byttet kjølevæske også (med tanke på farge) men får krysse fingrene å se om de finner noe..

hvist ikke får man bare kjøre til det blir større symptomer på feil.

Skrevet

Jeg ville startet med vannpumpe og termostat da de er kjent for å kødde det til. Dessuten vet vi ikke om de er byttet tidligere.

Termostat koster 150,-, vannpumpen er litt dyrere, men du kan skru den ut å se om impelleren er i orden. Den kan ha gått i tusen knas eller bare ha sprukket slik at den ikke sitter fast i akslingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...