Fixfax Skrevet Desember 21, 2009 Skrevet Desember 21, 2009 Lurer bare på om man får kjøpt biter av gulvet til e30 løst, eller må man lage selv? hvordan banker man inn mønster osv, gruer litt for og lappe gulvet i e30n, noen som har en diy for nybegynnere?
Fixfax Skrevet Desember 21, 2009 Forfatter Skrevet Desember 21, 2009 kansje noen kutte satt opp liste over nødvendig verktøy? hvordan er det og sveise med fluss fyldt sveisetråd?
dutten Skrevet Desember 21, 2009 Skrevet Desember 21, 2009 få tak i et e30 skall og skjær ut dulvet der? må jo seff ikke ha rust i de delene du trenger
kvammis Skrevet Desember 21, 2009 Skrevet Desember 21, 2009 Stort sett alle e30er ruster jo på de "vanlige stedene" så det kan jo bli et problem. Såvidt meg bekjent får man ikke deler til gulv (forutenom bagasjeromsgulv). Enkleste og greieste er nok å lage det selv. Hjelper godt å ha litt utstyr, men kommer langt med et par hammere og gjerne en skrustikke
Fixfax Skrevet Desember 21, 2009 Forfatter Skrevet Desember 21, 2009 en kjapp gjennomgang av hvordan man gjør det? er det dumt og overlappe?
Waldez Skrevet Desember 21, 2009 Skrevet Desember 21, 2009 Har ikke sans for pulverfylt trå,men det er min erfaring. Overlapping eller ikke er vel delte meninger der også. Profiler i plater lages med et apperat der et hjul går nedi et spor platen veives frem med en håndsveiv. Litt vansklig å forklare.
kvammis Skrevet Desember 21, 2009 Skrevet Desember 21, 2009 Behøver ikke være dumt. Det viktige er at man får godt med grunning innimellom platene etterpå isåfall. Spør du meg (og mange andre som jobber med karroseri) er 1k grunning så godt som ubrukelig på utsatte steder. 2k syre epoxy grunning er det som duger. Kan lese deg fram til mye på internett, google er din venn.
Todal Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 stikk på huggern å finn deg en e 30. eller bare kjøp deg metall på biltema. skjær ut den delen du skal bytte så bruker du den til mal når du kutter til nytt metall. sveis fast med mig d er lettest å bruke for ny begynnere. øv deg på ei metall plate først så du finner rett ampeere. når du er ferdi å sveise så tar du på noe som heter for OVATROL d er penetrerende rust beskytter som går inn i metallet, så tar du på d du vill:P har selv sveisa en hjul bue dempertårn forran pluss 6 hull i gulvet funker som faen
raynik Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Bruk mig ja, altså Co2 sveis uten pulver. den beste løsningen er å legge platene kant i kant.. slip vekk ujevnheter og slikt etterpå så slipper du stygge kanter og "hulrom" som ruster etter noen år med fuktighet. At Ovatrol er en beskyttelse som trenger inn i mettallet har jeg aldri hørt om... pass på at flatene er rustfrie og fri for fett og dritt når du grunner! heller aldri hørt om noe som trenger inn i mettallet utenom galvanisering/mettalisering.. dette "trenger inn " forener seg med mettallet.
Waldez Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Bruk mixgas er ennå letter å sveise tynnplater med.
MortenK Skrevet Desember 22, 2009 Skrevet Desember 22, 2009 Mig apparater passer vel best til denne type sveising. Plater får du kjøpt mange plasser, Bauhause har litt utvalg, samt de har gass,sveisetråd, andre nyttige ting som du kan ha bruk for Ellers vil jeg si at epoxy grunning høres ikke så dumt ut, det er jo en del slitasjevennelig. Ovatrol har jeg hørt om, men har ikke fått med meg helt hva det gjør. Verktøy som er nyttige i denne jobben er: Sveiseapparat Pennhammer Vinkelsliper Filer Bankeklosser (treverk funker) Hammer liten slegge (hvis det skulle bli komplikasjoner) Sveise spray Sveise maske Sveise tenger Jeg syns det beste er å kappe ut det gamle og erstatte med nytt (nyere jo bedre), overlapping er ikke jeg så fan av. Men det er jo du som tar valget
Fixfax Skrevet Desember 22, 2009 Forfatter Skrevet Desember 22, 2009 noen som vet om man får kjøpt ferdig profilert stål da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå