Gå til innhold

BMW 318i - Noe galt med bremsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

det er mye snø her rundt omkring.

for 2 dager siden kom et gult lys.

DSC04983.jpg

manualen min er ikke på norsk, men jeg ser at det har noe med bremsen å gjøre? :(

så jeg lurer på om dere vet hva det lyset betyr.

er det alvorlig? har ikke merket noe problemer med kjøringen.

jeg kjører uansett veldig forsiktig, da det er mye snø ute.

mvh

Skrevet

Hvis det er slitte bremseklosser, så er det jo grei sak å bytte. På E46 sitter hvertfall bremseklossensorene på høyre side bak og venstre foran (diagonalt) og jeg hadde ferdig bremsekloss på høyre side foran, men var på tide å bytte alle sammen uansett.

• 2 weeks later...
Skrevet

ok. takker for svar.

tror jeg skal la verksted ordne det.

skal snart ha oljeservice uansett.

vet dere hvor mye det ca koster for å skifte dem?? bremseklossene..

Skrevet

Jeg vet ikke hva bremseklossene koster å skifte hos merkeverkstedet, men tror de skulle ha 14000 eller noe i den duren for å skifte skiver og klosser for meg til original vare. Kjøpte heller inn noen Ferodo klosser og EBC turbogroove-skiver og ny bremsevæske kom vel på ca. 8000 også gjorde jeg jobben selv.

Vil tippe du fort nærmer deg 7-8000.

Skrevet

Bremsedeler er dyrt.., så 1000kr er nok noe lite ja.

Byttet nylig alt bak på en e36..

skiver, klosser, sko til brekk. havnet på ca 2500 i deler.., og dette kun bak.

Samt uten jobben..

Skrevet

Anbefaler deg å kjøpe noen kraftigere klosser (kommer an på bruken din da). Kjøp inn deler selv, også gjør du jobben selv. Er ikke veldig vanskelig jobb. Men blir fort kaldt om du ikke har en garasje du kan skru i da.

Skrevet

vet ikke om det er ventilerte skiver foran på din, men det er hvertfall de som er dyre. Er det massive skiver koser de jo bare noen hundrelapper. Og det er jo ikke sikkert du trenger å bytte skivene. Ei skive holder jo som regel 2-3 klosse-skift. Sjekk koed.no. Er det massive skiver klarer du fint å få delene under 2500 , da med 2 skiver og 4 sett klosser. 8-9000 er jo galskap!

Skrevet

hm..... men hvis det er kun varsel om slitte klosser.. så holder det vel bare å skifte klossene? uten å skifte skiver osv?

må jeg skifte sensoren og? brake-pad sensor... :s

Skrevet
8-9000 er jo galskap!

Hvis du tenker på det jeg skrev, så har jeg sagt 7-8000 som en pris jeg tipper på originalt + jobb hos merkeverksted da. Og jeg var ikke sikker på om det er E46 eller E36, så vet ikke hva slags bremser han har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...