Gå til innhold

Rød og gul service lamper lyser konstant (E34)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og god jul :)

Jeg tok ut batteriet på min E34 og ladet det over natten.

Da jeg monterte batteriet morgenen etter, så med en gang jeg satte på batteripolene begynte de å lyse, med tenninga av og allting.

DSC00854.jpg

Når jeg skrur tenninga på, lyser det i OILSERVICE, rød og gul lampe, samt den lille klokka.

DSC00853.jpg

Når jeg prøver å bruke en ledning mellom pin-7 og pin-19, noe som har fungert tidligere for å nullstille serviceindikatoren, fungerer ikke nå.

Er det noen som har vært borti det samme problemet ?

Skrevet

Ved frakoblet batteri så opplever jeg noe av det samme, men dem lyser ikke med tenning av og jeg blir kvitt dem ved nullstilling slik du beskrev.

Ville prøvd og koblet fra batteriet noen minutters tid for og se om det funker da.

Har opplevd mye snodig oppgjennom årene etter flatt/frakoblet batteri som plutselig er ok etter en avkobling igjen.

Skrevet

Det har skjedd en gang tidligere også, men da sluttet det å lyse etter 5min, men nå gir det seg altså ikke.

Ja kan jo prøve det å se om det hjelper :)

Skrevet

For å nulstille service lampa trenger du en liten ledningstump.

Så åpner du diagnosepluggen og finner pinne nr 7. Denne legger du til jord å slår på og av tenningen.

Da skal denne lampen slutte og lyse...

• 4 months later...
Skrevet

jeg har akurat samme problemet på min e34, har prød å jorde fra batteriet/kassoriet til pinn 7. har tat av og på tenningen har latt tenningen stått på og tatt av og på ledningen, men jeg får det ikke til,

tenkte å prøve og koble av jord fra batteriet en liten stund.

har dere noen tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...