Gå til innhold

Register kjede på M50B25 demontering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. holder på å ta av toppen på motoren min. og lurte på om noen har en kjapp og grei forklaring på å demontere kjeder og kamdrev?

hvordan løsne kjedestrammeren til kjedet mellom kamdrev?

tar gjerne imot tips og råd om montering også =)

Mvh Mats.

Skrevet

Kan denne linken være til hjelp?:http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-Camshaft-Timing/E36-Camshaft-Timing.htm

Skrevet

se på pic 11.. der ser du at de har trykkt ned kjedestrammeren og satt inn 2 ståltråder for å holde den på plass. Pleier bare og lage en "U" av sveisetrå eller ståltrå og sette inn.

Skrevet

ja det er ene feste for strammeren... noen har tydeligvis skrudd på den før og glemt den :lol: .... håper den ikke er løsnet og ramlet ned i registeret....sjekk dette før montering igjen.

Skrevet

hehe.. ja sjekker det.

men er litt usikker på nå, hvordan jeg skal gjøre det med timing ved demontering og montering. skal bytte kammer.

har satt motoren på TDC ved veiva.

Skrevet

bumper denne tråden litt igjen.

et spm som jeg gjerne vil ha svar på.

knastene bak på kamakselen. skal de være helt rette i forhold til hverandre ved montering og stramming av kjede?

sjekka det nå. har ikke tatt av kjedet ennå på eksoskammen. det er en liten forskjell på disse to. men hvis man får tak i et sånn kamaksel timing verktøy så blir det vel riktig??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...