Flatshift Skrevet Desember 25, 2009 Skrevet Desember 25, 2009 Hei. holder på å ta av toppen på motoren min. og lurte på om noen har en kjapp og grei forklaring på å demontere kjeder og kamdrev? hvordan løsne kjedestrammeren til kjedet mellom kamdrev? tar gjerne imot tips og råd om montering også =) Mvh Mats.
Glenno Skrevet Desember 25, 2009 Skrevet Desember 25, 2009 Kan denne linken være til hjelp?:http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-Camshaft-Timing/E36-Camshaft-Timing.htm
Flatshift Skrevet Desember 25, 2009 Forfatter Skrevet Desember 25, 2009 hjalp litt. men hvordan funker kjedestrammeren til kamdrev? må jo slakke den for å få av kamdrev og kjede? mvh mats
Dolk Skrevet Desember 25, 2009 Skrevet Desember 25, 2009 http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... Timing.htm Sånn.
Rayman Skrevet Desember 25, 2009 Skrevet Desember 25, 2009 se på pic 11.. der ser du at de har trykkt ned kjedestrammeren og satt inn 2 ståltråder for å holde den på plass. Pleier bare og lage en "U" av sveisetrå eller ståltrå og sette inn.
Flatshift Skrevet Desember 25, 2009 Forfatter Skrevet Desember 25, 2009 skjønner=) takk rayman. denne skruen på bildet, mangler jeg. altså det satt ikke noe der. har ikke Vanos på motoren. hva er den til? feste til strammeren?
gatebil76 Skrevet Desember 25, 2009 Skrevet Desember 25, 2009 ja det er ene feste for strammeren... noen har tydeligvis skrudd på den før og glemt den .... håper den ikke er løsnet og ramlet ned i registeret....sjekk dette før montering igjen.
Flatshift Skrevet Desember 25, 2009 Forfatter Skrevet Desember 25, 2009 hehe.. ja sjekker det. men er litt usikker på nå, hvordan jeg skal gjøre det med timing ved demontering og montering. skal bytte kammer. har satt motoren på TDC ved veiva.
Flatshift Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 bumper denne tråden litt igjen. et spm som jeg gjerne vil ha svar på. knastene bak på kamakselen. skal de være helt rette i forhold til hverandre ved montering og stramming av kjede? sjekka det nå. har ikke tatt av kjedet ennå på eksoskammen. det er en liten forskjell på disse to. men hvis man får tak i et sånn kamaksel timing verktøy så blir det vel riktig??
jensemann23 Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 ja de skal være rette. du bør ha et sånt verktøy. du kan lage det selv, målene står i haynes.
Flatshift Skrevet Desember 28, 2009 Forfatter Skrevet Desember 28, 2009 greit. var det jeg var ute etter. prøver å få tak i fra ebay. eller så lager jeg no selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå