Syse Skrevet Desember 25, 2009 Share Skrevet Desember 25, 2009 Samboern og jeg vurderer å anskaffe en vinter-/konebil, og da må det selvfølgelig være firehjulsdrift og selvfølgelig BMW. Fant denne bilen på finn og lurer på hva folk syns om det? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20126919 Den ser jo veldig bra ut på bildene tross kilometerstanden og diverse ting er som annonseteksten sier utbedret. Automatgir, hengerfeste, motorvarmer, rollo, el vinduer er noen av tingene som gjør denne bilen ypperlig for vårt vedkommende. Bilen burde vel leve en god stund til med godt vedlikehold ettersom eier hevder det er lite rust på den? Noen tanker rundt hva som er fair pris for denne bilen? Jeg har selvfølgelig et krav om at bilen skal selges ferdig eu-godkjent. Skiltene er trolig klippet av politiet, så den kommer vel en ekstra avgift hos biltilsynet der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Desember 25, 2009 Share Skrevet Desember 25, 2009 Bilen har jo rette fargen i hvertfall Dersom du skal se på bilen må du sjekke tilstanden på fordelingskasse og drivakslingene fremme. Jævlig kostbart hvis de ryker! Ellers er det jo å sjekke etter rust under skjermbredderne. Så kan jeg også nevne at slitedeler er en god del dyrere på ix i forhold til vanlig E30. Spesielt de understellsdelene som kun går på ix er steindyre i sammenligning. Til eksempel koster bærebruer nesten 2000,- stk på Koed, men vanlig E30 koster rundt 800,-! Men det positive veier opp for det lille negative ved denne bilen. Den er genial på vinterføre og du føler deg ganske overlegen under vanskelige kjøreforhold Når det gjelder fair pris på disse bilene, er det vanskelig å si noe sikkert. Det er sjeldne blier som ligger godt over vanlig E30 i pris. 38000 virker ikke som en upris i dette tilfellet, dersom du får den levert med en verkstedtest og skilter. EU-kontrollen er ikke verdt papiret den er skrevet på i denne sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syse Skrevet Desember 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2009 Det er vel greit å ha bilen eu-godkjent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Desember 26, 2009 Share Skrevet Desember 26, 2009 Hehe, selvfølgelig er det greit, med tanke på det formelle. Men på en såpass gammel bil sier den egentlig ikke noe om den tekniske tilstanden. Pluss at jeg kan garantere deg at 8 av 10 verksteder ser en gammel BMW og dermed ikke sjekker de fremre drivakslingene (mansjetter, drivknuter etc). Dessuten går verksteder med harelabb over biler på EU'en, så det eneste som vil gi deg en indikasjon på den faktiske tilstanden, er en NAF test eller en grundig sjekk hos merkeforhandler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå