Gå til innhold

BD Racing M3 Seidl Widebody, PHOTOSHOOT SIDE 51 MASSE BILDER


BD Racing
 Share

Hvilken farge skal impresset (offset) på felgene ha ??  

228 stemmer

  1. 1. Hvilken farge skal impresset (offset) på felgene ha ??

    • Hvit
      166
    • Chrome
      62


Anbefalte innlegg

  • Svar 785
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Da er det igjen tid for en STOR update :D

Siden sist har det skjedd mye. Vi har demontert hele bakstillingen og forstillingen. Tatt ut motoren og bestemt farger på understellet. Bakstillingen er nå helt demontert og alle foringene skal presses ut før absolutt alt skal sandblåses og brennlakkeres. Alt skal være sølv med gule stab stag og gule powerflex foringer, som igjen "matcher" fjærene på KW understellet og de gule XYZ bremsene vi skal ha :D Det blir samme farge kombinasjon på forstillingen :) Så til den berømte "diffen", denne skal leveres til et firma i Oslo som overhaler, shimser og pakker om differ/kardanger. Vi leverer den til de i løpet av uka, der skal de ta ut all innmaten av diffen. Så henter vi den igjen og sandblåser selve klokka og lakerer denne sølv. "Lokket" på diffen skal glass blåses og lakkes med klarlakk. Når dette er gjort leverer vi den tilbake til firmaet som monterer sammen diffen igjen :D

Så over til hjerte i bilen "S50B32" :D Motoren er nå tatt ut av bilen og skal justeres og gåes over før den blir satt inn i det ferdig lakkede karosseriet som kommer hjem i løpet av neste uke. Når vi først skal "strekke" opp motoren såpass så skal vi også pusse ned hele blokka og lakke den opp igjen :D Angående motor har vi også bestemt oss for å kjøpe TURBO eller KOMPRESSOR :D Dette går rett vei og skal bli spennende :D

Når vi får bilen tilbake fra lakk er følgende gjort: hele bilen er grunnet med epoxy, "shittet" alle sprekker under og inni bilen, bodyshyts under, lakkert svart under, lakkert innvenig og i motorrommet :) Bilen skal ha Alpine 2 hvitfarge :)

I dag har vi også skrudd ut endel av interiøret i bilen :D

Bilder:

CIMG02422.jpg

CIMG02432.jpg

CIMG02442.jpg

CIMG02452.jpg

CIMG02462.jpg

CIMG02472.jpg

CIMG02482.jpg

CIMG02492.jpg

CIMG02502.jpg

CIMG0251.jpg

CIMG02522.jpg

CIMG0253.jpg

CIMG02542.jpg

CIMG0255.jpg

CIMG02562.jpg

CIMG02572.jpg

CIMG02582.jpg

CIMG02592.jpg

CIMG02602.jpg

CIMG02612.jpg

CIMG0262.jpg

CIMG0263.jpg

CIMG0264.jpg

CIMG0265.jpg

CIMG0266.jpg

CIMG0274.jpg

CIMG0275.jpg

CIMG0277.jpg

CIMG0278.jpg

CIMG0279.jpg

CIMG0280.jpg

CIMG0282.jpg

CIMG0283.jpg

CIMG0284.jpg

CIMG0285.jpg

CIMG0286.jpg

CIMG0287.jpg

CIMG0294.jpg

CIMG0295.jpg

CIMG0296.jpg

CIMG0297.jpg

CIMG0298.jpg

CIMG0299.jpg

CIMG0300.jpg

CIMG0301.jpg

CIMG0302.jpg

CIMG0303.jpg

CIMG0304.jpg

CIMG0305.jpg

CIMG0306.jpg

CIMG0307.jpg

CIMG0308.jpg

CIMG0309.jpg

CIMG0310.jpg

CIMG0311.jpg

CIMG0312.jpg

CIMG0313.jpg

CIMG0314.jpg

CIMG0315.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke planer har du for motoren? ser du skriver du skal kjøpe turbo eller kompressor?

Kjempe prosjekt! skal følge med her! ;)

Nei, hva skal man si ? Skulle tro det ble turbo eller kompressor da ;) Men uten om det, er det ikke bestemt noe spesielt foreløpig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke den bakerste delen av eksosen?

Edit: Bare glem det, leste svaret ditt i salgstråden. Men org eksos ser da ikke slik ut.

Har bestemt meg for å beholde den første delen. Så skal selge den bakerste :) Hvis du vil kjøpe den kan du jo sende meg en pris på PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pågangsmot mangler dere i alle fall ikke :)

blir nok heilt sjugt bra dette her. liker ikke helt planene dine med stylinga, men men er din bil og blir nok rå uansett.

Men du må være klarover at du kommer til å slite bigtime med vekta når du skal godkjenne den, nesten så jeg mener det ikke er mulig lenger, men skal ikke si noe sikkert.

min 3.2 veier 100 kg mer tilatt toltalt vekt, og jeg har bygd på en 320, der jeg har høyrer totaltvekt og mer vekt på akslingene.

har du søkt til BT før du startet på ombygingen ? blombert delene på donorbilen ?

på sørlandet er dette veien å gå, og BT setter ned foten vis du har startet før de har godkjent ombygingen.

sånn ellers må du ha lykketil med prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pågangsmot mangler dere i alle fall ikke :)

blir nok heilt sjugt bra dette her. liker ikke helt planene dine med stylinga, men men er din bil og blir nok rå uansett.

Men du må være klarover at du kommer til å slite bigtime med vekta når du skal godkjenne den, nesten så jeg mener det ikke er mulig lenger, men skal ikke si noe sikkert.

min 3.2 veier 100 kg mer tilatt toltalt vekt, og jeg har bygd på en 320, der jeg har høyrer totaltvekt og mer vekt på akslingene.

har du søkt til BT før du startet på ombygingen ? blombert delene på donorbilen ?

på sørlandet er dette veien å gå, og BT setter ned foten vis du har startet før de har godkjent ombygingen.

sånn ellers må du ha lykketil med prosjektet.

Har fått lov fra BT til å bygge om, så det burde ikke bli noe stort problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pågangsmot mangler dere i alle fall ikke :)

blir nok heilt sjugt bra dette her. liker ikke helt planene dine med stylinga, men men er din bil og blir nok rå uansett.

Men du må være klarover at du kommer til å slite bigtime med vekta når du skal godkjenne den, nesten så jeg mener det ikke er mulig lenger, men skal ikke si noe sikkert.

min 3.2 veier 100 kg mer tilatt toltalt vekt, og jeg har bygd på en 320, der jeg har høyrer totaltvekt og mer vekt på akslingene.

har du søkt til BT før du startet på ombygingen ? blombert delene på donorbilen ?

på sørlandet er dette veien å gå, og BT setter ned foten vis du har startet før de har godkjent ombygingen.

sånn ellers må du ha lykketil med prosjektet.

Har fått lov fra BT til å bygge om, så det burde ikke bli noe stort problem :)

Okei det er bra. men lurer forsatt fælt på hvordan du skal klare deg med vekta

[-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er spent på hvordan dere skal løse vektproblemet.

Folk har fått godkjent 316, ombygd til M3 :)

Jeg har selv en kompis som har godkjent sin 318is ombygd til M3.

Angående vekten har vi gjort følgende:

- Flyttet batteriet bak, og fjernet batterikassen foran

- Vi får glassfiber panser, forskjermer og framfanger grunnet Seidl kittet

Dette sparer vi mye vekt på. Så vi håper at vi kan få det godkjent, når andre har fått det til :)

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...