knutask Skrevet Desember 27, 2009 Skrevet Desember 27, 2009 Bør en bruke standard eller alternativ beregning for å komme best ut?
hauken Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 Bumper denne,da eg går i samme tanker,burde vell være mulig å få inn en 04 mod til rundt 400t?
knutask Skrevet Desember 29, 2009 Forfatter Skrevet Desember 29, 2009 Skrev mail til Tollvesenet og fikk dette til svar: "Vedr. vanlig bruksfradrag/alternativt så regner vi ikke ut det alternativet pr. telefon eller mail. Uansett har du 15 virkedager etter at engangsavgift er innbetalt etter gjeldende tabeller til å bestemmer deg for alternativ beregning. Du må da ta kontakt med et tollsted for å kunne låne en bruktbilprisbok som heter Eurotaxglass. Denne er den ofisielle som Tollvesenet bruker. Går også ut i fra at en del bilforhandlere også er i besittelse av denne boken. I første omgang må du i alle fall bruke vedlagte link: http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=NO"
Oljebrenner'n Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Jo, men så er det også sånn at du ikke har angrefrist når du først har valgt. Jeg kan ikke se at Tollvesenet har informert deg om det i mailen. Du kan se igjennom bruktbilprisboka som det refereres til, men det benyttes også annen kilde som du sikkert vet: http://www.toll.no/templates_TAD/Articl ... tid=118219 Men det koster jo ikke noe å se igjennom kildene hos Tollvesenet for å finne lignende tilfelle og dermed ha et visst sammenligningsgrunnlag.
Morgan GS Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 kun hvis du kjøper bil med høy km i forhold til normalen vi du spare på dette. jeg gjorde det med en E61 som hadde godt 175000km ca 100 mer en normalt , fikk da ca 17000 redustert avgift. X5 finner du nok like billig i Norge , tung og stor motor = mye avgift , selv om den er billig . husk du får ikke angre eller velge , så er bilen "normal brukt og utsyrt" kan det slå begge veier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå