Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gjøre ett forsøk når eg får tilgang på bukk. Men håper ikke det er mye slark sideveis.. da blir den nok ikke montert. Noen som gi en feedback på slark?

• Svar 180
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hare4 skrev:

Firkanten du kjenner er nok et klips som du må skru ut for å frigjøre bunnen av spaken!

skru ut som en vanlig mutter eller noe spesielle greier?

Den skal bare sklis ut, den er bare klipset på i sporet!

Skrevet

ja det har jeg fått gjort :)

men så er det at den ikke vil nedi ordentlig. helvete å kjøre med :P

det sitter ikke noe mer nedi hullet der enn den hvite hylsa man drar med opp når man drar opp girstanga?

Skrevet

Eg brukte ei "vannpumpetang"og klemmte shortshiften ned i hylsa.Hadde litt olje på oringene først.Blei ganske tight og fin men har slark opp og ned så må nok demontere den for å sjå om alle låseringer er på plass også.Var litt kødd å få på låseringen på undersiden men fikk det til på et vis.Jekka bare bilen opp på eine siden.Sideveis er det også slark.Dette kommer nok av at foringene på giroverføringene er 25 år.Vill annbefale at desse blir skiftet men vet ikkje om det lar seg gjere med kassa i bilen

Skrevet
  530dE39 skrev:
Eg brukte ei "vannpumpetang"og klemmte shortshiften ned i hylsa.Hadde litt olje på oringene først.Blei ganske tight og fin men har slark opp og ned så må nok demontere den for å sjå om alle låseringer er på plass også.Var litt kødd å få på låseringen på undersiden men fikk det til på et vis.Jekka bare bilen opp på eine siden.Sideveis er det også slark.Dette kommer nok av at foringene på giroverføringene er 25 år.Vill annbefale at desse blir skiftet men vet ikkje om det lar seg gjere med kassa i bilen

jeg ble sinna på slutten så jeg prøvde å slå den nedi men det hjalp heller ikke :S men ble mer slark med den nye enn gamle til sidene :P

Skrevet
  BMW91 skrev:
  530dE39 skrev:

jeg ble sinna på slutten så jeg prøvde å slå den nedi men det hjalp heller ikke :S men ble mer slark med den nye enn gamle til sidene :P

Mer slark enn den gamle ja :roll: nå synes eg det er på tide at MV kommer med noen innspill. Min er ganske sikkert for salg hvis noen vil ha ein slik...

Skrevet
  JTS77 skrev:
  BMW91 skrev:
  530dE39 skrev:

Mer slark enn den gamle ja :roll: nå synes eg det er på tide at MV kommer med noen innspill. Min er ganske sikkert for salg hvis noen vil ha ein slik...

Ser det er er noen som skriver dette med slark.

Og som noen sier får å få giroverføringen helt tight må nok mere enn en shortshift til, er andre deler som må byttes da.

MEN.. Det har seg desverre slik at noen av disse er dårlig tilpasset under produksjonen.

Dette har ingenting med montering å gjøre.. ser noen ikke får den helt på plass osv..

Dette har med slarken å gjøre, jeg kan ikke annet enn å bøye meg i støvet å si bekalger dette!

Det er meget enkelt å fikse dette med slarken, de som er intr i å vite hvordan ta kontakt på pm eller mail.

Er det noen som mener at produktet er helt ....... ta også kontakt for å evt sende produktet i retur.

Beklager så mye!

Men som sagt enkelt å fikse for de som har en med litt slark i ta kontakt.

Skrevet

min er nødt å være dønn feilprodusert :P dumt jeg har herjet så mye med å få den i at kan nok ikke retuneres, får heller bare prøve å bruke den litt til jeg får bestilt en ny :)

Skrevet

Til alle som har byttet så er det noen små gule ringer som skal på i bunnen av stangen ved den låseringen og inn til girkassen i begge ender av staget som gjør at ikke det blir slark, dere må sjekke om de er der enda, på min ble det slark når disse manglet, men bestilte nye og sette på så ble det 100%!

Skrevet

Da har jeg montert min shortshift også. Ble relativt fornøyd egentlig. Mye kortere giring, som var digg. Men girstangen går ca 1-1,5 cm opp/ned, som ikke var fullt så digg. Vet ikke om det mangler noe låseringer eller feilprodusert eller hva det nå er. Synest også alle girene ble flyttet veldig langt "fram og til høyre" i forholdt til der de var før, for å si det på den måten. Men ikke værre enn at jeg nok er vant med det om noen dager.

Så alt i alt, for å være min første shortshift var denne helt grei (og billig), men tror nok jeg bytter den ut med en skikkelig justerbar en på et seinere tidspunkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...