JTS77 Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Skal gjøre ett forsøk når eg får tilgang på bukk. Men håper ikke det er mye slark sideveis.. da blir den nok ikke montert. Noen som gi en feedback på slark?
bmw530i Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Enig. En grunn til jeg også ville bytte var for å sleppe slark og få en tight og fin
bmw530i Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 Enig. En grunn til jeg også ville bytte var for å sleppe slark og få en tight og fin
hare4 Skrevet Februar 3, 2010 Skrevet Februar 3, 2010 hare4 skrev: Firkanten du kjenner er nok et klips som du må skru ut for å frigjøre bunnen av spaken! skru ut som en vanlig mutter eller noe spesielle greier? Den skal bare sklis ut, den er bare klipset på i sporet!
bmw530i Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 ja det har jeg fått gjort men så er det at den ikke vil nedi ordentlig. helvete å kjøre med det sitter ikke noe mer nedi hullet der enn den hvite hylsa man drar med opp når man drar opp girstanga?
530dE39 Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Eg brukte ei "vannpumpetang"og klemmte shortshiften ned i hylsa.Hadde litt olje på oringene først.Blei ganske tight og fin men har slark opp og ned så må nok demontere den for å sjå om alle låseringer er på plass også.Var litt kødd å få på låseringen på undersiden men fikk det til på et vis.Jekka bare bilen opp på eine siden.Sideveis er det også slark.Dette kommer nok av at foringene på giroverføringene er 25 år.Vill annbefale at desse blir skiftet men vet ikkje om det lar seg gjere med kassa i bilen
Jee9uz Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 tror dere jeg får denne på en E30 med m50 uten mye problemer?
bmw530i Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 530dE39 skrev: Eg brukte ei "vannpumpetang"og klemmte shortshiften ned i hylsa.Hadde litt olje på oringene først.Blei ganske tight og fin men har slark opp og ned så må nok demontere den for å sjå om alle låseringer er på plass også.Var litt kødd å få på låseringen på undersiden men fikk det til på et vis.Jekka bare bilen opp på eine siden.Sideveis er det også slark.Dette kommer nok av at foringene på giroverføringene er 25 år.Vill annbefale at desse blir skiftet men vet ikkje om det lar seg gjere med kassa i bilen jeg ble sinna på slutten så jeg prøvde å slå den nedi men det hjalp heller ikke :S men ble mer slark med den nye enn gamle til sidene
JTS77 Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 BMW91 skrev: 530dE39 skrev: Eg brukte ei "vannpumpetang"og klemmte shortshiften ned i hylsa.Hadde litt olje på oringene først.Blei ganske tight og fin men har slark opp og ned så må nok demontere den for å sjå om alle låseringer er på plass også.Var litt kødd å få på låseringen på undersiden men fikk det til på et vis.Jekka bare bilen opp på eine siden.Sideveis er det også slark.Dette kommer nok av at foringene på giroverføringene er 25 år.Vill annbefale at desse blir skiftet men vet ikkje om det lar seg gjere med kassa i bilen jeg ble sinna på slutten så jeg prøvde å slå den nedi men det hjalp heller ikke :S men ble mer slark med den nye enn gamle til sidene Mer slark enn den gamle ja nå synes eg det er på tide at MV kommer med noen innspill. Min er ganske sikkert for salg hvis noen vil ha ein slik...
MotorViagra Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Skrevet Februar 4, 2010 JTS77 skrev: BMW91 skrev: 530dE39 skrev: Eg brukte ei "vannpumpetang"og klemmte shortshiften ned i hylsa.Hadde litt olje på oringene først.Blei ganske tight og fin men har slark opp og ned så må nok demontere den for å sjå om alle låseringer er på plass også.Var litt kødd å få på låseringen på undersiden men fikk det til på et vis.Jekka bare bilen opp på eine siden.Sideveis er det også slark.Dette kommer nok av at foringene på giroverføringene er 25 år.Vill annbefale at desse blir skiftet men vet ikkje om det lar seg gjere med kassa i bilen jeg ble sinna på slutten så jeg prøvde å slå den nedi men det hjalp heller ikke :S men ble mer slark med den nye enn gamle til sidene Mer slark enn den gamle ja nå synes eg det er på tide at MV kommer med noen innspill. Min er ganske sikkert for salg hvis noen vil ha ein slik... Ser det er er noen som skriver dette med slark. Og som noen sier får å få giroverføringen helt tight må nok mere enn en shortshift til, er andre deler som må byttes da. MEN.. Det har seg desverre slik at noen av disse er dårlig tilpasset under produksjonen. Dette har ingenting med montering å gjøre.. ser noen ikke får den helt på plass osv.. Dette har med slarken å gjøre, jeg kan ikke annet enn å bøye meg i støvet å si bekalger dette! Det er meget enkelt å fikse dette med slarken, de som er intr i å vite hvordan ta kontakt på pm eller mail. Er det noen som mener at produktet er helt ....... ta også kontakt for å evt sende produktet i retur. Beklager så mye! Men som sagt enkelt å fikse for de som har en med litt slark i ta kontakt.
bmw530i Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 min er nødt å være dønn feilprodusert dumt jeg har herjet så mye med å få den i at kan nok ikke retuneres, får heller bare prøve å bruke den litt til jeg får bestilt en ny
TurboLag Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 for å få helt tight giring må vel del 4 og 12 her også byttes: http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 3931363B1G hvertfall på e30..
hare4 Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Til alle som har byttet så er det noen små gule ringer som skal på i bunnen av stangen ved den låseringen og inn til girkassen i begge ender av staget som gjør at ikke det blir slark, dere må sjekke om de er der enda, på min ble det slark når disse manglet, men bestilte nye og sette på så ble det 100%!
Wazu Skrevet Februar 4, 2010 Skrevet Februar 4, 2010 Da har jeg montert min shortshift også. Ble relativt fornøyd egentlig. Mye kortere giring, som var digg. Men girstangen går ca 1-1,5 cm opp/ned, som ikke var fullt så digg. Vet ikke om det mangler noe låseringer eller feilprodusert eller hva det nå er. Synest også alle girene ble flyttet veldig langt "fram og til høyre" i forholdt til der de var før, for å si det på den måten. Men ikke værre enn at jeg nok er vant med det om noen dager. Så alt i alt, for å være min første shortshift var denne helt grei (og billig), men tror nok jeg bytter den ut med en skikkelig justerbar en på et seinere tidspunkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå