Gå til innhold

Flere ulike poblemer med e36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg var her om dagen å koste meg litt på en parkeringsplass, da jeg innså at varsellampen for bremsene og abs lyset sto på. Og merket fort av ABS ikke fungerte. Skrudde av bilen og deretter startet den og da var alt normalt.

Lampa for bremsene kommer stadig, og går deretter bort. Dette hae tydeligvis blitt en vanlig prosess. ABS lyset kom plutselig på i går da jeg drev å rygget i dypt snø for å parkere.

Et annet problem jeg har med bilen er at varmeapparatet ikke fungerer som det skal. Det kommer kald luft ut når det står på full varme. Og bilen er altså driftsvarm, men når jeg kjører litt for da kommer det varm luft. Hva kan dette skyldes? Må kjøre fort for å holde meg selv og kupeen varm. Det går ikke politiet med på tipper jeg. :roll:

Skrevet

Bremsene er nok sensoren for hvor mye av klossene som er igjen. Det kan være klossene som er i grenseland, eller at sensoren er defekt. Koster niks nada å bytte, og er en enkel jobb.

20325.gif

Koster 170,- hos f.eks GS.

Skrevet

Ja, er enkelt å bytte denne sensoren. Kan være den ja. Har byttet en slik før. Sitter i calipperen hvis jeg ikke husker helt feil nå.

Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg med varme problemet i kupeen? Det kommer bare varm luft, når jeg gir på. Og når jeg kjører rolig, så kommer det kald luft. Bilens temperatur er på ca 90 grader, så termostaten fungerer som den skal. Men hva kan da være problemet til at varme ikke slipper inn i kupeen?

Skrevet

jeg hadde akkurat samme problemet på min, da var det for lite kjølevann i systemet (liten lekkasje). Så parker bilen i en liten oppoverbakke, skru av lokket og lufteskruen på radiatoren, sett tenningen på trinn 2 og fyll på kjølevann til det renner over, må gjerne holde på en stund. Vil tro det løser problemet ditt.

Skrevet

Bilen min pleier å stå ute i kulda. Og nå var jg å parkerte den i pappas garasje. Fyllte på kjøleveske og lot det renne over, ikke med vilje. Og så prøvde jeg å klemme på pumpa som går fra kjøleveske holderen og inn til radiatoren. Og da merket jeg at det så vidt var mulig å klemme disse slangene på grunn av is i dem. :( Nå håper jeg på at isen smelter og kjøleveska gjør jobben sin.

Skrevet

hva er det som kan sprenge nedi der? Bilen har hele tiden hatt riktig temperatur. Men det er bare det er vannet som pleier å bli varmt, ble ikke sendt inn i kupeen tydeligvis.

Skrevet

Noen som har en DIY til lufting av kjølesystem? Skal prøve å tømme all kjøleveske også deretter fylle på nytt og lufte systemet i håp om at det skal komme varm luft i kupeen. Jeg tipper at jeg har blandet dårlig med kjøleveske og vann slik at det er frosnet i pumpene. Og derfor skal jeg parkere den et varmt sted slik at isen smelter.

Skrevet

For meg høres det ut som det er luft i systemet. jeg skiftet vannpumpe på min for litt siden. jeg måtte holde på lenge for å få ut all luften. med meg kom det bare varmluft ved litt pådrag og kjøring på flat veg. i nedoverbakker forsvant varmen i varmeapparatet.

Jeg ville ha blandet 50-50 frostveske og vann.

Det som er viktig å passe på ved lufting er passe på at der er nok kjøleveske. kjør gjerne en liten tur så kjøleveska får sirkulere skikkelig, sett varmeapparatet på full guffe. pass på motortemperaturen så den ikke blir for varm. når du lufter er det lurt å sette bilen i oppoverbakke med radiatoren som det høgste punktet og bruk lufteskruen på radiatoren. så er det bare å holde på slik til du har fått ut all luften. lufte og kjør en tur, lufte osv. Du har som regel fått ut all luften når varmeapparatet fungerer som det skal. Der er et cold merke på radiatoren som viser hvor mye vann der skal være når den er kald.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...