Julian Sommer Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 Hva må til for å få ut mellom 250 og 300hk ca av en original 323i motor? Tenker på billigst mulig, men uten at motoren ryker med en gang. Og hvor mye vil bensinforbruket øke? Noe av det jeg kunne tenkt meg: Komplett turbo-kit fra 525tds Veiv og råder fra 525tds Grenrør med flens Større dyser Større bensintrykksregulator Chip Forsterket topppakning (om dette trengs) Kom gjerne med eksakte ting jeg trenger, forandre gjerne på det jeg har nevnt over, og kom med tips til utstyr som dyser osv. Det er snakk om budsjett-bygg altså, men blir i bruksbilen så må være solid fremfor "den sprekeste bilen i gata"
Frode_E30 Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 Den turboen fra 525tds skal du bare glemme, den er mikroskopisk.
Fixfax Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 volvo eller saab turbo er kansje tingen for deg, kansje det lønner seg og kjøpe kinakit, trenger ikke 2.8 liter eller smidd veiv for den effekten der, tror de holder lenge med orginal pakning, ellers kan du jo gå for el-ring pakning, arp bolter er et must, ikke spar 500 kr og kjøp 12.9 kvalitets bolter 535 lmm bør du også sette på ønskelista
e30 tic Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 frode du klarer å svare bedre enn det der har hatt 2.3l med turbo eg det funker bra men skal du til å bytte veiv og stempler og råder kan du jo like godt få mer volum enn 2.3? første bud er å ikke tenke benisn forbruk eller KR når du trimmer... og skal du gjøre det er det ingen vei utenom datasprut, min 2.5l turbo gikk på overkant av 1l på mila ved finkjøring. ikke kan du chipe 323 heller. du får aldri et snik oppsett til å gå billig, et alternaiv er jo tillegsprut, men det finnes masse billige datasprut på markedet om dagen, gå for det og dyser finner du på høggeren i feks større volvoer og andre biler med litt hk org. gå for et kina grenrør som flower mye bedre enn en diesel manifoil, og en passelig kina turbo, få dreid stemplene, planet topp og blokk, smell sammen med ny elring +0.3 pakning og arp bolter(evt 12.9 umbrako) 300motor hk bør komme før du når 1bars trykk finnes masse info om dette på nettet
Julian Sommer Skrevet Desember 29, 2009 Forfatter Skrevet Desember 29, 2009 Må gjøre det billugst mulig, men forbruk ordner seg alltid. Men selve byggingen bør gå rimeligst for seg. Men selvfølgelig, tenker ikke på å spare hver eneste krone, skal jo ha noe som holder også! Setter pris på de svarene jeg har fått hittil! Men kina-turbo, risikerer ikke noe som holder i to uker og så ryker da da? Da kan jeg jo heller, som også nevnt her, ta turbo fra en annen bil med stor nok turbo. Hva slags bil kunne jeg evt tatt turbokit fra? Og hva om jeg ikke bytter veiv/råder osv?
e30 tic Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 Må gjøre det billugst mulig, men forbruk ordner seg alltid. Men selve byggingen bør gå rimeligst for seg. Men selvfølgelig, tenker ikke på å spare hver eneste krone, skal jo ha noe som holder også!Setter pris på de svarene jeg har fått hittil! Men kina-turbo, risikerer ikke noe som holder i to uker og så ryker da da? Da kan jeg jo heller, som også nevnt her, ta turbo fra en annen bil med stor nok turbo. Hva slags bil kunne jeg evt tatt turbokit fra? Og hva om jeg ikke bytter veiv/råder osv? eg kjørte kimmit/kina turbo med 350hk og den virka bra, men selvsagt kan du finne en på høggeren, men ting må passe sammen litt helst. Ic er lett å finne billig på høggeren der kan du sikkert finne en fin liten dumpv også alt kommer jo ann på hvor mye du vil gjøre ut av det, fins dem som har drett mye effekt uten å ta av toppen en gang. du nevner kit hele veien, skal du ha det billig og ta deler fra ulike biler blir det ikke et "kit" men en del tilpassing osv.
Fixfax Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 trenger ikke bytte veiv, råder osv, drei stempla dine litt, og elring paknin, så blir det bra, og for all del, når du først har oppe motoren, bytt lager og oljepumpe!!
Julian Sommer Skrevet Desember 29, 2009 Forfatter Skrevet Desember 29, 2009 Vet "kit" kan høres litt jalla ut og, men tenkte det hadde vært greiest å fått tak i det meste fra samme bil, så det meste passer sammen fra før. Men kan jo bestille et komplett sett fra Ebay da, hvis det er noe å ha? Høres meget bra ut med løsningene deres om å slippe å bytte veiv og råder osv. Mindre jobb hadde bare vært fint. Vil bare ikke at motoren skal ryke, det jeg er redd for. Men har jeg råd til å bygge turbo bør jeg ta meg råd til å kjøpe en reserve-motor til noen få lapper og, man vet jo aldri. Angående bytte av oljepumpe og elring pakning, bare ny oljepumpe, eller annen type enn original? Og må bare spørre, hva er elring pakning? Blir som dere sikkert skjønner det første turbo-bygget mitt dette, alle må jo begynne et sted.. Og da er det greit å lære ting av dere med erfaring, i motsetning til å google det og risikere å få masse forskjellige meninger osv om alt mulig og bare bli forvirret. Jeg spør dere, og stoler på dere. Hadde ikke turt en gang å spørre på bilforumet.. hehe. (sikkert mange av de dyktige som er der og, men dæven så mange som ikke har peiling..)
ehrnst Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 jeg har 323 turbo jeg. du sier du har råd til å bygge en holdbar turbomotor, men så snakker du om å bruke minst mulig penger?
FirstPrice Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 Driver med akkurat det samme selv, lik motor, å rundt det samme effekten. Skal dreie stempla nå, ny toppakning og nye rådelager, Nyoverhalla Garret T34 turbo fra en cosworth og 12.9 topplokksbolter. Bmw M3 E46 dyser og jeg kjører med progressiv bensintrykksregulator. Husker ikke måla på turboen, men den skal rekke til 370 tror jeg. Spørs om motoren tåler det.. hehe. Jeg også lurer på hva i all verden El-ring er?
Julian Sommer Skrevet Desember 29, 2009 Forfatter Skrevet Desember 29, 2009 trenger ikke bytte veiv, råder osv, drei stempla dine litt, og elring paknin, så blir det bra, og for all del, når du først har oppe motoren, bytt lager og oljepumpe!! Har funnet dette: http://global.ebay.com/BMW_1984_-_1991_ ... 32107/item Noen som har troa på det? Og hva må jeg gjøre for å få det på, annet enn å dreie ned stempler og bytte oljepumpe og lager? Er også usikker på hvilke lager det er snakk om, rådelager? Og igjen, hva er elring pakning, er det en type forsterket toppakning? Må jeg ha datasprut til denne effekten, eller holder det med bensintrykksregulator? Evt hva mer? Takk for all hjelp
FirstPrice Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 Du ønsker jo det umulige. Du vil ha høy effekt for billig penge. Det går, men spørs hvor lenge. Du skal være god for å få det til å funke lenge med dette,å du skal vite hva du driver med da. Hvorfor må du bytte oljepumpa? Vet ikke hva elring er, men du har jo O-ringing og pyramide-ringer. For 450hk så "må" du nesten ha sprut ja. Legg deg på 250-300hk så klarer du deg sikkert med progressiv btr
MotorViagra Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 Det er mulig å chippe 323 med modifiasjoner. Du må ha ledningsnett og hjerne fra facelift bil. Samt triggerhjul føler mm.. Og ikke minst fordeler forran på kammen. Dette er ikke vanskelig å få til er mange 320 facelift på huggern. Trenger heller ikke være 320 kan være 325 og. Så lenge fordeleren er på kammen ta med deg alt så er det bare å chippe etterpå Får sikkert alt dette for en rimelig penge. Da er det bare å få lagd en chip etter dyser å trykk etterpå. o.ring, pianotråd.. mange navn på dette.. Men er i for seg det samme.. Ikke bruk mls
Julian Sommer Skrevet Desember 29, 2009 Forfatter Skrevet Desember 29, 2009 Du ønsker jo det umulige. Du vil ha høy effekt for billig penge. Det går, men spørs hvor lenge. Du skal være god for å få det til å funke lenge med dette,å du skal vite hva du driver med da.Hvorfor må du bytte oljepumpa? Vet ikke hva elring er, men du har jo O-ringing og pyramide-ringer. For 450hk så "må" du nesten ha sprut ja. Legg deg på 250-300hk så klarer du deg sikkert med progressiv btr Joda, skjønner hva du mener, men det er ikke snakk om å gjøre det billig og dårlig. Bare å gjøre det rimeligst mulig. Har ikke tenkt å bruke 5000kr på det liksom, jeg bruker så mye jeg må, men ikke mer enn det, hehe. Mange som har misforstått meg der, jeg mener ikke å gjøre dette for en "billig penge, men som sagt, rimeligst mulig. Men enkelt og greit da, for å få alt "samlet": Hva må gjøres dersom jeg går for dette kittet, bortsett fra å sviese downpipe? Skal ikke over 300hk. Progressiv btr er notert
ehrnst Skrevet Desember 29, 2009 Skrevet Desember 29, 2009 for å ikke skape missforståelser. EL Ring er en produsent som lager pakninger, bla annet toppakninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå