Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har ett bra oppsett på bunndel og topp?

tenker 300hk +-

skal kjøre med chippa ecu og større dyser.

tenker på og bruke kina-kitt til og bynne med.

Lurer på hva folk mener om dette:

svets kjølekanal på topp og planrett.

Planretting av blokk,

nedreing og vektjustering av stempler (hvor mye burde det taes)?

ellers full overhaling av motor.

Har hørt man kan bruke m20b20 råder for og få ned komp?

takker for svar. mvh M.Wikran

Skrevet

vis du skal burke m20b20 råder må du ha ei annen veiv.. Diesel veiva er mye brukt.. 324td tror æ den veiva kommer fra..

Ville nok ha godt for datasprut istede for chip !! er mye greier med datasprut vis du skal bygge videre !

Mvh Marius

Skrevet

Diesel veiva bruker man for å få 2,7... Ganske sikker på at 2liter rådene passer 2.5 veiv. Og ja, du får lavere komp. Men ikke bruk 2.5 kat stempler på 2liter råder og 2,7 veiv, prøvd og feilet heh

bruker du 2liter råder trenger du ikke å dreie ned stempler, lite smart da stemplene blir mer sårbare, da slipper du også vektbalansere og penger spart..

Skal du ha 300 hk ville nok ha invistert i MS eller lignende..

For du må nok ha ganske høyt trykk for å komme til 300hk

husk bredbåndslamda så du kan stoppe før du havarerer!

Skrevet
Men ikke bruk 2.5 kat stempler på 2liter råder og 2,7 veiv, prøvd og feilet heh

Hvorfor feilet dette for deg?

Det er jo de mest brukte oppsettet.

Skrevet
Men ikke bruk 2.5 kat stempler på 2liter råder og 2,7 veiv, prøvd og feilet heh

Hvorfor feilet dette for deg?

Det er jo de mest brukte oppsettet.

med høykomp stemplene butter stempelskjørtene i veivskinkene derfor er ikke det å anbefale..

Skrevet
Men ikke bruk 2.5 kat stempler på 2liter råder og 2,7 veiv, prøvd og feilet heh

Hvorfor feilet dette for deg?

Det er jo de mest brukte oppsettet.

med høykomp stemplene butter stempelskjørtene i veivskinkene derfor er ikke det å anbefale..

Det er flere typer stempler du snakker om.. bare du bruker riktig så går dette helt fint

Skrevet

Kat stemplene som du skriver er ikke høy komp.

Mine kat stempler går klar av M52B28 veivskinka med 130mm 320/323 råder.Den har 84mm slag mot 2.7ltr veivas 81mm.

Sikker på at det var kat stemlene du brukte?

Skrevet
Du får kat stempler som har helt flate skjørter og noen som bygger litt ned på hver sin side.. disse tar borti men ikke de som er flate.. vis du skjønner :)

De jeg har buer ned 1 cm på hver side går likevel klar av M52B28 veiva :wink:

Skrevet
Du får kat stempler som har helt flate skjørter og noen som bygger litt ned på hver sin side.. disse tar borti men ikke de som er flate.. vis du skjønner :)

foresten, vet du hvem motor som har flate skjørter? Hvis jeg noen gang skal bygge rimelig m20

Skrevet
Du får kat stempler som har helt flate skjørter og noen som bygger litt ned på hver sin side.. disse tar borti men ikke de som er flate.. vis du skjønner :)

De jeg har buer ned 1 cm på hver side går likevel klar av M52B28 veiva :wink:

Merkelig :P

Skrevet
Du får kat stempler som har helt flate skjørter og noen som bygger litt ned på hver sin side.. disse tar borti men ikke de som er flate.. vis du skjønner :)

foresten, vet du hvem motor som har flate skjørter? Hvis jeg noen gang skal bygge rimelig m20

Det sies disse stod i motorene som kom i e34 m20b25..

Men ta det med en klype salt :)

Har noen liggenes vis du er intr.. ;)

Skrevet
Og du bruker 2 liter råder?

Jeg bruker 130mm 320/323i råder ja.

Jeg vet det er flere forskjellige stempler ute å går.

Jeg plukket disse ut fra en M20B25 1988mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...