Gå til innhold

Sveise traversfeste-forsterkning, E36?

Rabies
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte bakstilling på 318 min etterhvert for å få skivebremser bak, (tar en eveighet å få rota seg til å handle og gjøre jobben men det er en annen sak) og i den forbindelse tenkte jeg å sveise inn disse forsterkningsplatene i traversfestene for å slippe å tenke på SFD i fremtiden.

Det jeg lurte på ang dette er hvordan jeg egentlig skal gå frem for å gjøre dette riktig.

*Må jeg kappe vekk noe og sveise inn platene fra begge sider?

*Sveiser jeg rett og slett platene rett på festene fra undersiden?

*Kan jeg bare feste platene fra undersiden og legge en sømsveis rundt hele dritten?

*Andre tips og råd? (gjerne fra folk som har gjort dette selv ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveiser de inn fra undersiden, trenger ikke kappe vekk noe. Viss du skrur inn en bolt så står festene fint mens du sveiser de fast.

Kan vær greit å ta ut baksete og matte i bagasjerom, det er noen propper som du kan vippe opp. Har du med en person å hjelpe deg kan han passe på at det ikke tar fyr.

Etterpå er det greit å få litt ny tectyl o.l ned i desse hulla, så du får litt beskyttelse på den siden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, flott... :D

Det er vel relativt tykt stål også under der, så jeg kan legge på en relativt feit sveis uten at metallet slår seg? Fikk tips om at hvis man ikke er dreven på å sveise så er det bare å legge på noe jævlig, hehe. (Har faktisk aldri rørt et sveiseapparat før jeg fikk det til jul i år, så skal øve litt før jeg går igang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er jo at jeg er helt fersk på dette med sveising, men 6-8mm skal jeg nok få til.

Får samle sammen det jeg kan få tak i av skrapstål og øve som en gal før jeg begynner ;)

Skjønte ikke helt hva du mente med å sveise fra flere plasser om gangen. Man legger vel en jevn sømsveis rundt hele plata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...