Gå til innhold

Under 20 liter bensin på e30 = suger luft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid hatt det problemet med mine e30'er at bensinpumpa suger luft når jeg har under 20-25 liter bensin igjen på tanken. Dette selvfølgelig kun i de verste svingene.

Skal ha 2x walbro 255 i paralell. Monteres foran venstre bakhjul der pumpen står originalt på e30.

Men, er det mulig å lage en slags catchtank for bensinen som kommer fra fødepumpe til hovedpumpe?

Og hvor mye leverer den originale fødepumpen til e30?

Skrevet

Catchtank er lurt å lage ja.

Orginale bensinpumpa i E30n pumper 130L pr time. De få E30ne som har fødepumpe og hovedpumpe mater fødepumpen 0,15 bar trykk minns jeg.

Holder nettopp på med dette selv i E30n, og har kjøpt meg en orginal in-tank pumpe fra E30 med pumpe kun i tanken, og satt dit en in-line pumpe nede ved bakhjulet. Ei pumpe som pumper til catchtank, og en etter. Må som sagt ha pumpe TIL catchtank, så du trenger minimum to totalt.

Skrevet
Catchtank er lurt å lage ja.

Orginale bensinpumpa i E30n pumper 130L pr time. De få E30ne som har fødepumpe og hovedpumpe mater fødepumpen 0,15 bar trykk minns jeg.

Holder nettopp på med dette selv i E30n, og har kjøpt meg en orginal in-tank pumpe fra E30 med pumpe kun i tanken, og satt dit en in-line pumpe nede ved bakhjulet. Ei pumpe som pumper til catchtank, og en etter. Må som sagt ha pumpe TIL catchtank, så du trenger minimum to totalt.

Har catchtank og hele pakka nå, men er ikke fornøyd. Vil ha begge pumpene ved original plassering, men er det mulig å lage en slags catch ved side av originaltanken, ovenfor pumpene? På rundt 1 liter er nok tenker jeg.

Vil ha det som en slags trygghet, men lurer på om den originale fødepumpen kan brukes eller om den kan kastes med en gang?

Skrevet

Nå er jeg ikke helt med på hva du mener. Hvis du allerede har catchtank og du enda sliter med fuel starvation i svinger har du et større problem et sted.

Du har selvfølgelig en pumpe foran catchtanken du har pr idag?

Den orginale fødepumpen (sett at du har en slik) kan fint brukes som mating til catchtank. Du er sikker på at du har pumpe i tanken? Og at det ikke bare er en sil, uten pumpe?

Skrevet

Har catch nå, men den skal bort. Er ingen problem nå med catch, men har for mange pumper så det blir ca 60 grader bensin temp, og det er ikke bra.

Har en liten original fødepumpe i tanken ja. Hva om denne pumper til en "catch" på ca 1 liter som jeg plasserer rett over de 2 walbropumpene?

Noen ideer om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...