Gå til innhold

e-46 kokte etter 30 minus, update

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starta opp bilen i dag etter å ha stått 1 natt hvor gradestokken krøyp under -30.

etter 10 min med tomgangskjøring og 2 min med kjøring ser jeg at bilen allerede er på arbeistemperatur og stiger gradvis til maks og så kokte den over.

satte bilen i varmen og meg selv i sofaen, mens jeg håper å finne ut hva som kan ha skjed :(

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

for å klargjøre litt symptomer så starta jeg bilen igjen når den hadde kjølt seg ned igjen, og da rant det ikke ut vann, men jeg hadde ikke motoren i gang mer enn 30 sek.

det kunne i tillegg se ut som dampen kom fra bak innsuget. har ikke hatt mulighet til å kikke noe nærmere ned i motorrommet verken fra over- eller undersiden enda.

Skrevet

Kommer dampen bak innsuget så er det mest sannsynlig en frostplugg eller en kjølevannslange som er sprukket. Kan også være vannpumpa hvis det er langt fremme det ryker.

Frostpluggene er lokalisert på hver side av blokka, muligens også bak.

Er veldig enkelt å finne ut hvor det lekker hvis du kan kjøre bilen utpå snøen å parkere den, da vil det bli samme farge på snøen under der det lekker som du har på frostvæsken din :)

Skrevet

nei, dæven, hadde ikke tenkt på det i det hele tatt :) . casen bli jo da plastikbeskyttelsen som vil la alt komme på samme sted uansett (der det er "hull" i plastikken..)

ja, kan/ skal skru av den, men ikke uten garasje i kveld;)

hvis noen har en link til bilde el. av frostplugg(er) og lokalisering av disse på m-43 blir jeg ekstra glad...

Skrevet

Frostpluggen din sitter ganske så langt bak og under innsuget, så hvis dampen kommer ut bak (under) innsug, kan det tyde på at lekkasjen kommer derfa og da er du heldig.

Å banke inn en ny frostplugg eller motorvarmer koster jo ikke stort......

La oss leve i håpet :-))

Skrevet

fant is i slangen fra luftpumpa til blokka, samt at de fleste naglene har ryki..

dette må vel være "sekundærfeil"?

Skrevet

Jeg hadde fått bilen inn et sted som var litt varmt, og tint opp bilen. Virker som om kjøleveska har gjort real bad skade... For så å feilsøke innendørs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...