Danny89 Skrevet Januar 2, 2010 Skrevet Januar 2, 2010 lyst og fikse min også når du først er i gang? samme som har skjedd her gitt.. men tror jeg har vært hakket mer uheldig og at både pumpa og toppen har g¨ått i vasken..
stokke Skrevet Januar 2, 2010 Skrevet Januar 2, 2010 du kan jo ta audien min med det samme du er i gang? er nokk maaaange som har litt trøbbel nå...
rakett Skrevet Januar 2, 2010 Skrevet Januar 2, 2010 det vanlige er at frostvæska fryser i radiatoren, ikke i vannpumpa. Men det kommer an på hvor dårlig frostvæske du har. Om den er tynn som skvip, fryser den overalt i kulda, motorblokka og alt, og da er blokka frost sprengt og ødelagt. Er du heldig spretter frostpluggene ut, er du uheldig sprekker blokka. Men vanligvis fryser det bare i radiatoren, og da sirkulerer ikke vannet, og motoren koker over selvom det er iskald ute Husk at du aldri må fortsette å kjøre når du ser tempen går til hælvete. JEg kokte min e30 325i to ganger, veldig kraftig. Pga temp måleren min ikke virket. Ene gangen var det fordi frostvæska frøys i radiatoren. Så fylte jeg på tykkere frostvæske, og motoren gikk helt fint. Tålte å koke en gang. Så gnagde reimskiva på servopumpa hull i radiatorslangen, og alt vannet rant ut. Fremdeles hadde jeg defekt temp måler, så kokte som satan. EDIT: stekte, vannet var jo borte Etter det gikk motoren en måneds tid, så var toppakninga bare å kaste...
Olelink Skrevet Januar 2, 2010 Skrevet Januar 2, 2010 fant is i slangen fra luftpumpa til blokka, samt at de fleste naglene har ryki..dette må vel være "sekundærfeil"? Hvilken luftpumpe og hvilke nagler ?
Deep Dish Skrevet Januar 2, 2010 Skrevet Januar 2, 2010 fant is i slangen fra luftpumpa til blokka, samt at de fleste naglene har ryki..dette må vel være "sekundærfeil"? Hvilken luftpumpe og hvilke nagler ? Mulig han har montert manuell turbo i bilen, i så fall er det nok denne som har røket.!
Muren Motorsport Skrevet Januar 2, 2010 Skrevet Januar 2, 2010 wow!! ja denne turboen bør folk styre unna!! Veldig plaga med kondens i belgen! Med påfølgende frostskader i kuldeperioder!!
tams Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Skrevet Januar 2, 2010 stemmer stemmer, har ettermontert manuell turbo, men av den nyeste typen, med fabrikkmontert manuelt lydanlegg.. nei, fra trekkspill til.... ja har ikke vært borti luftpumpa før, men fant del og navn her (1) (i tillegg til i bilen) + noen tråder her på forumet
Muren Motorsport Skrevet Januar 2, 2010 Skrevet Januar 2, 2010 Luftpumpe til forvarming av cat... Riv skiten til helgeland!! sammen med EGR ventilen!
Olelink Skrevet Januar 2, 2010 Skrevet Januar 2, 2010 Ok, er vel luftpumpa til utslippskontrollen (emision control eller noe sånt) Men selv om at det ikke er bra om det er is i de rørene, så har vel ikke den noe med kjølesystemet å gjøre?
Muren Motorsport Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 Har du vann der så har du vann i eksosen ja. Men denne pumpa har ett filter som aldri blir skifta.. skjelden pumpene virker heller for så vidt..
Olelink Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 Luftpumpe til forvarming av cat... Nja, ikke bare til forvarming av catalysator nei. Den pumper hovedsakelig inn friskluft i manifold for å få en mer komplett forbrenning inntill at catalysatoren er driftsvarm, som en bieffekt av bedre forbrenning blir eksosen også varmere og catalysatoren varmes hurtigere opp. http://en.wikipedia.org/wiki/Secondary_air_injection Men tilbake til topic.
tams Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Skrevet Januar 3, 2010 siden jeg er lite dyktig på det meste jeg prøver på under panseret på en bil (ikke nødvendigvis større ting) stemmer det at det ikke har noe å gjøre med kjølesystemet, samt at den var frakobla da jeg fant den, og forblir det...
Muren Motorsport Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 Luftpumpe til forvarming av cat... Nja, ikke bare til forvarming av catalysator nei. Den pumper hovedsakelig inn friskluft i manifold for å få en mer komplett forbrenning inntill at catalysatoren er driftsvarm. http://en.wikipedia.org/wiki/Secondary_air_injection ja... var det ikke det jeg skrev?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå