Gå til innhold

e-46 kokte etter 30 minus, update

Anbefalte innlegg

Skrevet

jada, hvis du vil dra det frem i lyset så kan vi godt det :?

fant lekkasje helt øverst på/ved blokka, på baksiden.

det er ikke veldig lett å se hvor det kommer fra, men tror (håper?) at det er fra en slange som går til varmeapparat. har kunn sett fra undersiden da jeg ikke hadde anledning til å demontere ALT i kveld.

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kanksje det kommer fra nr 9 på tegningen eller noe knyttet til denne delen. Det er hvor varm kjølevæske kommer ut fra motor og går til varmeapparat og til oppvarming av ett eller annet på inntaksmanifolden.

285.png

Skrevet

det ser ut til å stemme veldig med plassering i hvert fall.

jeg kan ikke forstå annet (på tynt grunnlag) enn at lekken har noe med varmeapparatet å gjøre, da det ikke lekker før termostaten er helt åpen. til gjengjeld lekker det MYE når det først starter.

kan det stemme at det ikke slippes kjølevæske bakover til varmeapp. før kjølevæska har arbeidstemp?

Skrevet

Er jo det han holder på med :-s

Han har jo funnet ut hvor den kommer fra, men det er vel ikke bare bare å komme til å se i bakkant av motor på e46.

Skrevet
Luftpumpa har INGENTING med kjølevannet å gjør...

?

Det vart lagt ut ett bilde av Luftpumpa hær.. Den lekker ikke vann med mindre du har ett seriøst topphavari der vannet renner uti eksosmanifoilden og dermed inni røre til luftpumpa! Men da bør ikke motoren gå nevneverdig pent..

Skrevet

?

Det vart lagt ut ett bilde av Luftpumpa hær.. Den lekker ikke vann med mindre du har ett seriøst topphavari der vannet renner uti eksosmanifoilden og dermed inni røre til luftpumpa! Men da bør ikke motoren gå nevneverdig pent..

Men vi oppklarte jo dette for trådstarter forlengst på forrige side :-s

Himmel og hav... Jeg har skrudd en del bil.. Speil og slikt da? SÅ trangt er det ikke!

Og grunnen til at du hisser deg opp er?

Skrevet

?

Men vi oppklarte jo dette for trådstarter forlengst på forrige side :-s

Himmel og hav... Jeg har skrudd en del bil.. Speil og slikt da? SÅ trangt er det ikke!

Og grunnen til at du hisser deg opp er?

Meget rolig jeg.. :) Men viss dere vet hvor det lekker så er jo problemet løst da.

Skrevet

Kan ikke annet enn å beklage min inkompetanse på områder som skruing, bygging av verksted, innkjøp av smarte innretninger som speil og slikt på en vennlig og ikke fientlig måte. I tillegg rullet min søster 1.5 ganger med en annen bil på RV. 2 i dag, så jeg ble noe opphengt i det som man sikkert kan forstå.

Utenom, og på grunn av disse tingene, takker jeg for mye nyttig og opplysende informasjon og hjelp, nok en gang.

Skrevet
Kan ikke annet enn å beklage min inkompetanse på områder som skruing, bygging av verksted, innkjøp av smarte innretninger som speil og slikt på en vennlig og ikke fientlig måte. I tillegg rullet min søster 1.5 ganger med en annen bil på RV. 2 i dag, så jeg ble noe opphengt i det som man sikkert kan forstå.

Utenom, og på grunn av disse tingene, takker jeg for mye nyttig og opplysende informasjon og hjelp, nok en gang.

Må ha på det rene at jeg fra min side ikke på noen måte påstår du er innkompetent på skruing :)

Du er jo på meget god vei til å finne feilen siden du vet område lekasjen kommer fra, kan være bare en sprukken slange eller sprengt slangeklemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...