Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann,

har nå holdt på en god stund å klundra med kjølesystemet på m20 motor, får ikke plassert ekspansjonstanken på orginal plass da det er mye annet rart der :P så har satt den litt høyere et annet sted, hvor ømfintlig er dette?

hvor høyt skal egentlig vann nivået i motor ligge? skal det være helt fult i alle slanger over til radiator osv?

når jeg trur jeg har luftet ferdig, å alt virker å temeraturen er fin, begynner jeg å kjøre å etter en liten stund begynner tempen å stige når jeg står på tomgang, og det blåser kaldt av varmeapparatet, helt til jeg ruser motoren, da blir det greit igjenn (en kort stund)

vet dette høres ut som toppakning, menn det går ikke grunnet jeg har pyramideringer. så da må det isåfall være sprekk i toppen? toppen er også sveiset så synes det er litt rart å?

hvis noen har en formening om dette, så vær så snill å skrik ut :D

Andreas

Skrevet

tja..... hvor står tanken din? den bør være høyeste punkt.

Orginal facelift-plassering bør holde i massevis.

dette med luft kan være et helvete noen ganger. har tidligere fylt opp radiator og slanger med hageslangen. det har fungert bra

Skrevet

luft i kjølesystemet. Prøvd å vakumere det? Dvs att du vakumere systemet og fyller kjølevæske. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dt, men er no utstyr vi bruker på jobben:-)

Skrevet
tja ikke umulig det, må plukka av toppen og sende den inne til gjennomlysning eller hva det nå enn gjør:)

Trykktest :)

Men til problemet så har jeg stuket med same selv.. Annen topp(tett) + ny pakning gjorde ingen forskjell. Fant heller aldri ut av det. Eneste som gjorde susen, var en skikkelig vifte. Ved herjing gikk den fortsatt varm.

Det som hjalp litt hos meg var å lage et lufte/påfyllings ledd på høyeste radiatior-slange pungt. Biltema har adaptere til vanntemp som kan funke.

Av min erfaring av sprekk har det blitt mad trykk i kjølesystemet og tempen stiger drastisk fort.

Ang varmeapparatet har jeg ingen gode forslag enn å parkere i oppoverbakke så det garanter kommer vann bakover, evt gå over slager osv en gang til.

Lykke til :)

L

Skrevet

brodern haddde nett samme problemet på sin 520i m20b20, akkurat samme symptomene som du beskriver, og i hans tilfelle var toppen sprukket. kjøpte en brukt topp og bilen var god som gull igjenn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...