AlXz Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Hallo Hadde tidligere (i sommer?) problemer med at plugghull ble fyllt med olje (tennplugger lå å fløyt i olje). Dette var toppdeksel pakninga som lakk litt, og med tid ble plugghullene ganske bra fyllt opp. Pakningen ble byttet, samt plugger, og brukte andre coiler/plugghetter. Dette har frem til for noen dager siden funket helt bra. Ingen fusking eller noe i det hele tatt. Eneste er en gang det var veldig kaldt at den kødda litt, men dette kom seg etter at den ble varm og fikk dratt på litt. Men nå for noen dager siden, etter det ble så kaldt og all den snøen kom har den begynt å fuske igjen. Så det var litt olje i de 3-4 bakerste plugghullene. Spess det helt bakerst. Tok så ut pluggene for å tørke av alt sammen, og få olja ned i syl for å få den vekk.., men så ser jeg det er mye olje på gjengene på pluggene..? Hvor kommer dette fra?? Renner det fra plugghullene og ned? Eller kan det ha kommet da jeg skrudde ut pluggene? (mener jeg ikke så noe olje i det hele tatt på 2-3 plugger før de ble skrudd ut) Noen som vet? Har ikke oljedekselpakningen blitt tett? Eller er dette normalt når det blir kaldt eller en liten stund etter bytte av pakninga?? Thx for tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Desember 31, 2009 Share Skrevet Desember 31, 2009 Ser ikke ut som om topdekselpakningen din er tett nei, eller rettere sagt den remsen med hull som ligger rundt plugg hullene. Rengjorde du skikkelig godt på begge flater som pakningen ligger mot? Strammet du godt (ikke for hard pga alu selvfølgelig) på de midterste boltene på topplokks dekselet? Så mye olje som det er på den ene pluggen der så er det nok ikke rart den fjusker litt iallefall. Kanskje må du bytte mellomstykket mellom coil og plugg også på den der da oljen trekker inn i gumien i mellomstykket og "aldri" forsvinner igjen. Har plagdes med dette selv på min e34 med m50. Den fjusket litt uten at jeg fant grunnen, før bytte av toppdeksel pakning ble det en del olje i det ene plugg hullet og dette trekte inn i mellomstykket og selv om det sluttet å komme olje fra paknigen ble ikke fjuskingen borte før jeg skiftet mellomstykket. Mellomstykket svettet nemmelig hele tiden litt olje når motor ble varm. Prøvde å tørke av oljen mange ganger og motor ble fjuskefri en liten stund, men etter ett par kjøreturer hadde det svettet ut litt olje igjen og jeg fikk overslag og dermed fjusk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå