shapa Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 hei, jeg har ikke setevarmer i bilen min og tenkte det kunne vært greit nå i disse kalde dagene derfor så jeg litt på setevarmene som de selgte på biltema, bare at jeg vil ikke koble den i sigaretttenneren, dette er vel fult mulig? koble den rett på batteriet eller noe?;P edit: link til setevarmer: http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbeh ... sete-12-V/ og en ting til når jeg først har laga tråd, så på http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbeh ... rmeskjold/ hvis jeg tar dette og legger rundt powerfilteret så det "blokkerer" varmen fra motoren, og trer selføglelig den slangen som stod på den orginale luftfilterboksen (den som kommer med kaldluft) inni, så de har sin egen "hule" det vil vel hjelpe? eller vil ikke varmeskjoldet der holde ute varmen? slikt som KN Powerblanket som schmiedmann selger;)
Olelink Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 ang varmeskjold, ville ikke pakket inn filteret nei, poenget med kon-filter er jo å få inn mest mulig luft. Derimot kan du lage en "vegg" mellom motor og luftfilter sånn at filtret blir stående i ett eget "rom" med kald-luft. Du trenger ikke bruke sånn varmefolie, holder med plast også da poenget er å unngå at filtret suger luft fra kjølevifta/motorvifta som blåser varm luft fra radiatoren samt strålevarme fra motoren. ang setevarme, joda, du kan selvfølgelig ta strøm fra andre plasser enn sigarett uttaket som f.eks. batteriet, bare pass på at det du tar strøm fra er dimensjonert for det. f.eks. ikke ta strøm fra bilens interiør-lys. Du kan jo ta strøm fra sigarett uttaket, bare å kutta av sigarett pluggen på setevarme trekket og koble deg på undersiden av uttaket. Bruk dog ikke setevarme og annet via uttaket samtidig. Evt koble bort sigarett uttaket midlertidig nå i vinter om du ikke trenger det og la det gå direkte til setevarmen din.
shapa Skrevet Desember 31, 2009 Forfatter Skrevet Desember 31, 2009 var sånn vegg jeg mente olelink;) men fikk ikke skrevet dett forstålig nok tydligvis;P, hva med å sette på en bryter på setevarmeren også trekke ledningen til battereiet, altså ledningen går fra batteriet, til knappen, så til setevarmeren (som har egen sikring på 5amper) vil det gå?
Olelink Skrevet Desember 31, 2009 Skrevet Desember 31, 2009 var sånn vegg jeg mente olelink;) men fikk ikke skrevet dett forstålig nok tydligvis;P, hva med å sette på en bryter på setevarmeren også trekke ledningen til battereiet, altså ledningen går fra batteriet, til knappen, så til setevarmeren (som har egen sikring på 5amper) vil det gå? Ja det skulle jo ikke være noe problem, nå vet jeg ikke hva slags bil du har og dermed ikke hvor du har batteriet. Er det i motorom er jo eneste utfordring å komme gjennom torpeovegg og få det tett etterpå Har du batteri inne i bilen (under baksete eller bak i bagasjerom f.eks.) er det jo en lett sak å gjemme ledningene. Du trenger jo ikke rare tykkelsen på ledninger heller hvis setevarme elementet bare var på 45W. Det hele er jo ett spørsmål om hvor forseggjort du vil ha det. Skal du ta den helt ut kan du jo sette inn en orginal bmw setevarmeknapp også.
shapa Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Skrevet Januar 1, 2010 er en e36 med batteri i motoromet, ja har tenkt på en slikt bmw orginal knapp faktisk;) men bare sånn man stiller av og på, og ikke med "tre trykk" slikt som de orginale kommer med, altså varm, varmest og av, men bare to hvis du skjønner
Olelink Skrevet Januar 1, 2010 Skrevet Januar 1, 2010 Hva med en knapp fra eldre bmw, mener å huske at eldre bmw ( kanksje e30, e28, osv ) modeller bare hadde av og på. Om ikke så kan du jo bare skjule en hvilken som helst knapp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå