AlXz Skrevet Desember 31, 2009 Share Skrevet Desember 31, 2009 Har Autogauge vanntemp føler plassert i ene slangen mellom motor og radiator. (den øverst på førersiden, som varmen kommer til først (før termostat åpner)). Har ny 80 graders termostat. Dette gjelder en M50B20 maskin Med varmeapparatet på maks varme så vil ikke vanntempen så mye opp under kjøring.., spess ikke nå som det er så kaldt ute. Den ligger gjerne på 58-65 grader på nåla.., noe jeg syns virker lite? Lar jeg bilen stå stille så går nåla fort opp til rett under 80 grader og ligger der til jeg begynner å kjøre igjen... Blåser bra varmt inne i bilen. Uten varmeapparat på, mener jeg å huske temp lå på 70-80 grader.. Men det er lenge siden jeg sjekket nå.., og da var det varmere ute også. Noe feil??? Litt varmere blir det nok om jeg gir på litt og ligger på høyere turtall. Men prøver å holde ca 2000 rpm før motor er driftsvarm, noe jeg ifølge måleren ikke syns den helt blir..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Desember 31, 2009 Share Skrevet Desember 31, 2009 Min bil blir heller ikke helt varm når jeg kjører nå i 10-25 minusgrader. Med en gang bilen står på tomgang i ro går temperaturen opp, eventuelt ved bykjøring eller "hard" kjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Desember 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2009 Nå har jeg ikke den orginale temperaturmåleren tilkoblet.., men det kan godt hende den hadde ligget rett opp som normalt på denne temperaturen.. Så dette er helt normalt? Har ikke lyst å dra den for hardt på turtall før den er varm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Desember 31, 2009 Share Skrevet Desember 31, 2009 Men den måleren din blir vel ikke helt riktig om den står på slangen inn i topp av radiator, for hvis ikke motoren blir så varm at termostaten åpner, noe den slettes ikke trenger å bli når det er kaldt ute, så er det bare forplantet varme føleren til auto-gauge'n din vil føle på. Kjølevæska som sirkulerer i motor kan jo ligge like under 80grader sånn at termostaten ikke åpner evt bare åpner litt ut mot radiator. Bilens egene temp målere står i toppen og det er vel her du skulle plugget deg inn for en mer reel måling. Hvis ikke temp viseren i instrumentpanelet ditt er tilkoblet kan du jo bare bruke den føleren eller ta ut den føleren og koble til auto-gauge føleren der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Desember 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2009 Hmm.., så vannet sirkluerer ikke ordentlig forbi føleren der den sitter plassert nå (radiatorslangen) før termostaten åpner? Burde kanskje få flyttet den da ja.., men autogauge-føleren har koniske gjenger.., så er vel dritt å skru den rett inn i toppen? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Desember 31, 2009 Share Skrevet Desember 31, 2009 Hvis du plukker ut temp-føleren for instrumentpanelet og tar med deg den og autogauge føleren til Tess eller lignende firma har de sikkert en overgang eller kan lage en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 31, 2009 Share Skrevet Desember 31, 2009 Vanntemp måleren må som nevnt over være i kretsen på innsiden av termostat ja. Der du har tempmåleren nå, er ett ypperlig sted og ha termobryter til el. kjølevifte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Desember 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2009 Ah.., ok Takk! Hmm.., tenkte å få byttet den org føleren med en ny en, slik at jeg har den org måleren i instrumentet også.. Evt sette inn en y-kobling elns? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå