panser Skrevet Januar 1, 2010 Skrevet Januar 1, 2010 Godt nyttår folkens. Her på vestlandet har vi nå -10 grader og jeg har INGEN varme. Viften sluttet plutselig å blåse igår Jeg har målt at jeg har spenning på sikring og rele til "blower-motor" ser at spenningen går videre til "final stage unit" Hvor finner jeg denne? Tenkte å sette +12 og ground på 1 og 5 her for å bekrefte om selve motor er gåen eller ikke. jeg måler 4.5ohm mellom motoren (målt på releet) .....tror jeg, litt usikker. Uansett, dersom motor er gåen, noen som har byttet denne før, er det vanskelig? Ser ut som om den byttes fra motorrommet? Tusen takk for svar!!
panser Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Skrevet Januar 3, 2010 Da var ny vifte-motor bestilt, får den på tirsdag. Så vil tiden vise hvor stor jobben blir å bytte den.
panser Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 viften virket fint med 12v direkte... hvor finner jeg "blower resistor" ??
panser Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 motstanden sto på førersiden i gasspedalhøyde inn i varmeapperat. 30min senere og 1700,- fattigere har jeg endelig tilbake varme i bilen
AlXz Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Funket det ikke på hakk nr4 også...? Da skal det være direkte strøm på vifta..
panser Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 Jeg har ingen hakk 1,2,3 og 4...er digitalt. Virket ikke i det heletakk på noen instillinger. det orginale ser slik ut: det nye er nesten likt bare litt mindre pigger i ALU. meget enkelt og bytte (så lenge man vet hvor det er;)
panser Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 Lurer på det samme som Alxz.Å hvor ligger blower relay? Kan du legge ut et bilde av den motstanden din? finner ikkje min,,,greit å vite hva den ser ut som! blower relay ligger i sikringsboksen i motor-rom, om jeg ikke husker feil, var det "nr 20" hos meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå