Even25 Skrevet Januar 1, 2010 Share Skrevet Januar 1, 2010 Hei!noen som kan hjelpe mej?bilen kokte plutslig over uten forvarsel,parkerte bilen og lot den stå over natta.dagen etterpå fylte på frostveske og har ikke funnet noen lekkasjer eg starta opp bilen,. 5min så kokte den ijen + d kom røyk inn i bilen?hva er galt m bilen min?hva må eg gjør for å få fixa bilen min? mvh Even Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Januar 1, 2010 Share Skrevet Januar 1, 2010 Velkommen til Bimmers.no Har du målt hvor mye kjøleveska de holder av -temp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even25 Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2010 har ikkje nokke spes peiling på bil så vet ikkje helt kor e ska bynne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Januar 1, 2010 Share Skrevet Januar 1, 2010 Hmm. Tror kansje du skal få litt hjelp av en kompis eller et verksted egentlig. Målere for å måle kjølevesken får du ofte lånt på bensinstasjoner. Problemmer du beskriver vil jeg tro kan være alt fra fryst kjøleveske, luft i systemet, ødelagt termostat eller skovlene på vannpumpa di. Tror helst på det sist nevnte. Du skal kunne se en vannstråle i ekspansjonstanken din om vannpumpa fungerer. Ellers blir det å kjenne på slangene hvem som er varme og ikke varme. Men for all del hold øye med temp måleren din. Sjekk om det er olje i kjøleveska, vann på olje pinen og at pakningene dine på motoren ikke har noen lekkasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Januar 1, 2010 Share Skrevet Januar 1, 2010 Røyk i kupeen? Ikke damp vel? I så tilfelle kan det være registeret til varmeapparatet som lekker kjølevann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Januar 1, 2010 Share Skrevet Januar 1, 2010 Se også om vifta starter. Kan være rele til vifte, det laget forrrige regning på 15000 for meg. Nå har jeg nettopp fått koking igjen, men vet enda ikke hva det kommer av. Ellers skal man sjekke farge på eksosen, blå, så får du olje feil sted og toppen er gåen. Er det veldig hvit røyk, eller for mye trykk i kjølesystemet, så er det lekkasje mellom kjølekanal og forbrenning i toppen. Oljen skal ikke være grå, da er toppen gåen. Uansett må du finne ut av hvorfor den går varm. Ellers risikerer du å måtte skifte topp på ny. Sjekk at vannpumpa går. Du skal ha på full varme i cupeen og på med vifte. Da åpner termostaten. Da skal du med handske føle på den tykke slangen som går til toppen av radiatoren at det går varmt vann ut av den. Gjør det det til slutt så fungerer pumpe og termostat. Går det ikke rundt vann så kan det være luft i systemet, har du garasje med plant gulv, så kan du åpne lufteskruen som er i plast ved der hvor du fyller kjølevæske. Har du ikke plant gulv, så skal fronten på bilen være litt opp, så finn da en slakk oppoverbakke. Lufteskruen skal lukkes før du skrur av motorn, ellers trekker den inn luft og du må begynne på ny. Luftinga er ferdig når du ser at det ikke kommer luftbobler ut av luftehullet, men bare vann en stund. Etterfyll. Har du luftet, og vann fortsatt ikke går rundt, så er det vannpumpa. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even25 Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2010 Takk for alle forslag,i morgen går ej gang på bilen me go hjelp av en kompis.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Januar 3, 2010 Share Skrevet Januar 3, 2010 Håper dere finner greit ut av det . Du får oppdatere denne tråden når dere finner ut av det da. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå