Bimmarn Skrevet Januar 1, 2010 Share Skrevet Januar 1, 2010 Hei! Jeg har kjøpt meg en Bmw 520i e34. Den er vanskelig å få til å gå på tomgang når den er kald og kalt i været. Må holde den i gang med gasspedalen. Altså den starter og "ruser seg opp" som normalt, men der stopper det ....den stopper hvis jeg ikke holder den i gang selv. Når den er varm så går den nesten fint, men hvis jeg stopper motoren og starter den igjen så ligger den på rundt 600 rpm, ruser jeg den og den skal ned på tomgang igjen så har den så lav tomgang at batterilampen lyser eller så stopper den. Jeg må kjøre den en stund hvis den skal gå som normalt. Tidligere så jaga den fra 500 rpm til rundt 1000rpm, og noen ganger så ruser den seg opp til nesten 2000 rpm og kutter, og når den kommer på 1200 rpm så går den opp igjen. Har vært motor bytte en gang i tiden. Når jeg kjører så går den som normalt. NB! har powerfilter og jævlig til frieksos rett før lambdasonden. Hva kan det være som er galt? Håper noen har en ide om hva det kan være som er galt Bilder og mer info om bilen kommer straks, må bare få den til å gå først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Januar 2, 2010 Share Skrevet Januar 2, 2010 Grattulerer med knall bmw, førstebil og velkommen til bimmers I fremtiden hvis du vil ha bedre respons på slike spørsmål annbefaler jeg deg å legge en post på "teknisk" Hadde lignende problem på min tidligere e36, da hadde slangen morknet og sprukket rett før lmm. Prøv å spray litt startgass rundt slangene for å se om den trekker falsk luft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmarn Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2010 Grattulerer med knall bmw, førstebil og velkommen til bimmers I fremtiden hvis du vil ha bedre respons på slike spørsmål annbefaler jeg deg å legge en post på "teknisk" Hadde lignende problem på min tidligere e36, da hadde slangen morknet og sprukket rett før lmm. Prøv å spray litt startgass rundt slangene for å se om den trekker falsk luft. Takk for det;) Litt flaut å komme inn til kryss når bilen stopper men ellers så går den som bare f@£n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå