kripower Skrevet Januar 2, 2010 Skrevet Januar 2, 2010 Hei! noen som kan hjelpe meg med dette. Når jeg skal ha på setevarmere, så bare lyser knappen for setevarmer i to sek før den kutter. Dette gjelder både på førersetet og pasasjer siden.
Bonden Skrevet Januar 2, 2010 Skrevet Januar 2, 2010 Da er det meget sansynlig at det er brudd i varme elementet i stolene dine.
tomerikk Skrevet Januar 2, 2010 Skrevet Januar 2, 2010 Da er det meget sansynlig at det er brudd i varme elementet i stolene dine. Er det brudd i elementet Skal lyset i bryteren blinke i 12 sekunder. Er spenningen under 11,7 volt eller defekte sikringer slukner lampa raskt. Det er innebygget diagnose i bryterene som viser Hva som er feil; Note Current supply to the heat conductor of the seat heating electronics is interrupted if the vehicle battery voltage drops below 11.8 volts. The function LED installed in the switch however remains on. Current supply to the heat conductor is resumed when the battery voltage again reaches 11.8 volts. Fault monitoring The seat heating electronics monitors the temperature sensor and the heating elements for faults. If a break or short occurs at the temperature sensor, the seat heating is switched off in order to prevent overheating. Fault indicator If a fault is recognized, the function LED installed in the switch flashes for 12 seconds when the fault occurs, or, if the fault is already present, when the seat heating is switched on. Flash code A flash code shows what faults the electronic circuitry has currently detected. Flash code output is started by following procedure: •Switch off ignition •Press and hold the button for seat heating •Switch on ignition (terminal 15) with button depressed •Release the button and press it again briefly The following faults can be indicated: Flashing Defect Once Switch faulty (potentiometer or electronics) or switch overheating due to a short-circuit Twice Temperature sensor has break or short 3 times All 4 heating elements broken or have a short (probably break or short in wiring harness)
JTS77 Skrevet Januar 2, 2010 Skrevet Januar 2, 2010 Da er det meget sansynlig at det er brudd i varme elementet i stolene dine. Hadde samme feilen på min.Bryteren lyste i noen sek før den slo seg av. Byttet elementet og det virka etterpå Ingen blinking av noe slag i bryterene mine. Er vel ikke alle modeller som er utstyrt med innebygget diagnose da?
sigvald Skrevet Oktober 21, 2010 Skrevet Oktober 21, 2010 Hiver meg på denne. Opplever samme feil som trådstarter, i begge setene. Jeg synes dette er rart siden begge har virket for få dager siden, og nå virker ingen. tviler derfor litt på at det er elementene... Har prøvd denne diagnose-testen, men får ingen blink i det hele tatt. Har også prøvd å lade batteriet, uten at det hjalp. Noen som vet hva annet som kan være galt, evt. typiske feil som går igjen?
RaymondJ Skrevet Oktober 21, 2010 Skrevet Oktober 21, 2010 Du hr bilen igang når du prøver dette? Sikekr på at bilen lader ordentlig?
sigvald Skrevet Oktober 22, 2010 Skrevet Oktober 22, 2010 Sikringen var gåen så jeg prøvde å bytte den, og nå virker begge som før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå