Gå til innhold

e28 545 turbo (m102)


545haj
 Share

Anbefalte innlegg

Hei vurderer bytte av bilen min, kom med forslag :) bilen er en 87 modell, siste utgave tror jeg? motoren kommer ifra bmw e23 745. m102. Motoren er orginalt turbomotor. Bilen er lakkert orange, lakksprøyte og bengalakk siden bilen var mest tenkt til å brukes på bane, med så dette inkluderer det rennemerker noen plasser. Det er litt dekaler/ klisremerker på den. Kan legge ved link til bilder. Eller så er det powerflex foringer i bærearmer og casterstag fremme, og bake så skal det på powerflexforinger på travers og bærearmer (har dette liggende, men ikke kommet så langt). Bilen er orginalt shadowline. innsiden av bilen så er det skinntrekk på seter, turbotrykkmåler og vanntemp, boost controller i hanskerom. Har nylig byttet bremsekraftforsterker, men til ingen nytte, tror det må være hovedsylinderen som er gåen siden bremsa er hard.

Har og byttet: begge framskjermer, skivebremsene bake, med nye klosser. Helt nytt lowtec senkesett, 35/35. dempere bak. OSV

Takluke må ha ny pakning i rundt vist man skal bruke den.

Motor:

Motoren er akkurat nyoverhalt og er ikke innkjørt engang.

Ting som er gjort:

Bunndel:

Nye veiv lager.

Nye råde lager.

Nye stempel ringer.

Blokk honet.

Stempel, veiv og råder i meget god stand.

Blokk og topp er profflakkert med varmelakk.

nesten helt ny topp fra GS som har gått 6500km. fra e34 med større ventiler.

Alle pakninger i motor er byttet, turbo og manefold er i god stand, kkk27 turbo. Helt ny eksos, som er til e28,

Det som står igjen på motoren er å koble opp intercooler. Motoren er god for 1,3 bar. om man skal over dette så anbefales det mls topppakning og arp studs toppbolter.

528 mellomaksling og 528 diff. getrag 260 girkasse. bilen er orginalt en 520 tror jeg. Regnr: UR 47981

Helt nye piggfrie vinterdekk på orginalt 14 felger. Sommer felger så er det borbet A 16 toms, med bra kant bake, litt mindre fremme. Må ha nye dekk :P

Bilen har stått uten skilt i 2 år +-. Bilen er kjørbar med prøveskilt.

Ikke mye igjen om man vil bruke bilen på veien. Må fikse bremser, justere lys fremme, og fikse vindusvisker

Bare å spør !

Her kommer link til bilder:

Byttes i noe moro med skilt :) eller fin e30 2 dørs.

Bare kom med forslag, alt vil vurderes. :)

Bildene er tatt før ca 2 mnd siden. Nå står d på vinterfelger.

Skal ta nye bilder av innsiden osv.

100_3675.jpg

100_3666.jpg

100_3673.jpg

100_3676.jpg

100_3677.jpg

100_3668.jpg

100_3669.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker på pris, veit ikke hva disse ligger på, men bud?

Det som var av rust var på framskjermene, men disse er nå byttet ut med nye fra koed. det som er av rust nå er på jekkfester noe som er vanlig. ikke rustet hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva ytelser har du hentet ut av denne ? å hva kan bli hentet?

Er jeg som har overhalt motoren og etter min mening skal den tåle 1,2kg uten problemer. Kansje tilogmed 1,5kg (men dette er ikke til å anbefale visst du vil motoren skal holde). Kan hende turboen ikke klarer så høyt trykk, dette er jeg noe usikker på.

Det er orginalt turbomotor med 7.0 i komp (kansje litt mer siden toppen er plan slipt). Den kjører på 0,5kg orginalt med en effekt på 255hk.

Skal du kjøre 1,2kg bør du etter min mening invistere i datasprut. Vertfall ett mellom sprut.

Dette vil etter litt hoderegning bli rundt en 350hk i motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...