Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med orginalmontert Webasto, hvor godt hører dere klikkelyden fra drivstoffpumpen?

Jeg har en E39 med Webasto tilleggsvarmer som prøver å starte men går så og si direkte til avkjøling og stopper. Har forstått det slik at denne pumpen skal være hørbar så jeg mistenker at den ikke går.

En annen ting;

Har noen av dere fått utført diagnose hos BMW på en Webasto? Lurer litt på hvor detaljerte feilmeldinger de kan ta ut ved en diagnose.

Skrevet

Den høres ganske godt. Men dette ligner mistenkelig på de symptomene jeg hadde på min. Da var det sirkulasjonspumpen for kjøleveske som var gåen. Webastoen startet opp og gikk rett i avslutningsmodus (avkjøling) uten at dieselpumpa startet.

Tror den havner i en slags nødmodus etter gjentatte mislykkede oppstart forsøk, slik at du må resette den. Da vil den starte normalt og dieselpumpa begynner å gå til den slår seg av pga overoppheting.

Men det er vel mulig at dieselpumpa også kan ryke...

Skrevet

I manualen står det at dieselpumpen kan henge litt etter sommersesongen og trenger av og til bare er par kakk i siden før den kommer i gang igjen. Jeg demonterte hele varmeren i går men testet ikke sirkulasjonspumpen, sjekket bare at impelleren gikk lett rundt.

Får ta ned dekselet under bilen i dag og se om jeg kan få gang på matepumpen. Hvis ikke det fungerer er kanskje sirkulasjonspumpen det neste å se på.

Skrevet

Noen som vet hvordan doseringspumpen skal virke?

Det er 12V til pumpen men den pumper ikke. Når jeg tar den ut og kobler den til batteriet slår den bare ett slag i det jeg setter strøm på men den sarter ikke å pumpe.

Skrevet

den får puls strøm fra kontakten på selve webastoen, så det er rett at den slår bare 1 slag når du setter på strøm.

prøv å ta strøm av og på så ser du att den pumper.

Skrevet

Riktig. Jeg snakket med en forhandler tidligere i dag og han kunne bekrefte dette.

Da må jeg finne ut hvorfor det ikke er antydning til lyd fra pumpen ved startforsøk.

Får håpe styringsenheten på selve Webastoen ikke er kaputt.

• 2 weeks later...
Skrevet

Hadde bilen på diagnose i dag.

Det ble konkludert med at glødeplugg/flammevakt hadde kortslutning til jord så jeg får prøve å få tak i en ny slik.

Denne glødepluggen leveres ikke gjennom BMW-systemet så der i gården var løsningen å bytte hele Webastoen..

Det finnes mye Webastogreier på bla.a ebay så jeg regner med å få tak i en slik etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...