AlXz Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 Noen som har vært borti dette? En kompis sin bil.. Nettop byttet motor. Satt inn en ny m43b18 motor. Brukte coiler som var med i motor, og coiler/plugg ledninger og hjerne fra gammel motor/bil. Coil nr2 smeltet etter endel kjøring. Deretter byttet coil og plugger samt pluggledninger, og coil nr2 smeltet igjen... Noen som har peil på hva dette kan komme av?? :S Takker for hjelp!
AlXz Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Skrevet Januar 3, 2010 Skulle tro det var jording?? Men hva kan det egentlig være...? Alt funket fint med den gamle motoren. Motor ble byttet pga rådelagere som gikk til hel** etter tom kjøring for olje..
AlXz Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Skrevet Januar 3, 2010 Ingen ? Kan carsoft gi noe svar kanskje? Jording mellom kaross og motor er der.., jording fra motor-el-nett til dempertårn.., motor-el-nett koblet til pluss-terminal osv..
jensemann23 Skrevet Januar 3, 2010 Skrevet Januar 3, 2010 kan det være så enkelt som feil på pluggen? Eller feil type plugger? Eller bytta dere plugg?
AlXz Skrevet Januar 3, 2010 Forfatter Skrevet Januar 3, 2010 Hmm.., skulle ikke tro det.., da pluggene som stod i den motoren fortsatt satt der.., og etter første smelting byttet han til plugger fra sin gamle motor som er identisk.., begge er m43b18, og den har funket greit helt til oljelekk.. Men kan jo sjekke åssen plugger det er Kan prøve med coil som satt på delebil/motor også.., men skulle det hjelpe så mye? Kjedelig å smelte flere.., begynner å bli få igjen
AlXz Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Skrevet Januar 4, 2010 Takk forresten.. Flere som har forslag/tips? Blir nok å teste med coil som satt på motor først imorgen.., men hadde vært kjedelig å svidd en til.. Jordingspunkter mellom coil og chassi (dempertårn) er også gått over.. Kan ikke skjønne hva det er... :/
Olelink Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Har dere sjekket mellomstykket på de coilene dere bruker? Har vært borti at overslag (og dermed overbelastning av coil) har gitt smeltet coil før.
AlXz Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Skrevet Januar 4, 2010 Det som først ble brukt stod i bil fra før som han har brukt daglig flere mnd før motorhavari.. Så burde sånnsett være i orden.. Skal bort til han med en annen coil med ledninger/mellomstykker nå snart.. Tenkte å gå over jordingspunktene også, selv om dem skal være i orden.. Mer jeg bør gjøre? Hvilke tennplugger skal denne motoren ha?
AlXz Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Skrevet Januar 4, 2010 Her har det skjedd saker :/ Bilen ble brukt etter motorbytte i 1dag + natt. Neste dag ville den ikke tenne på mer enn 3 plugger. Coil ble byttet, og smeltet igjen.. (bilder) Åpnet hjernen for å se på den, da det luktet noe svidd.. Har i dag byttet hjerne samt coil/pluggledninger til det som org satt på motor.. (gjorde ikke det først pga ews og alt som satt i bil fra før..) Tatt en test tur som funket greit.., ingen feil på diagnose. Men får se om det skjer noe mer etterhvert..? Hva kan være grunnen til svidd komponent i hjernen? Hjernen som ble svidd ga feilmld på carsoft.. "final ignition stage defect" eller noe sånt.. (kan sjekke loggen) Takker for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå