Gå til innhold

Hvordan skifte dieselfilter på 320 dat 2003 mod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Ja da var jo kulden kommet over oss og problemene står i kø hehe. Som jeg har skrevet i andre innlegg her så har jeg problemer med å starte bilen. Men jeg er bare ute etter å finne forskjellige ting som kan være problemet. En ting kan være kondens i dieselfilteret. Så da lurer jeg på hvor sitter filtert og hvordan skifter jeg det. Er det en stor sak og lufte etterpå osv. jeg har prøvd og fylle tanken helt full samt tilsatt kondensfjerner uten hell.( har hatt start på bilen etter dette)

Jeg har f.eks - 8 grader ute og bilen starter ikke. den kinner helt fint og en hører at den av og til er bortpå, men den vil ikke starte. Til slutt kjenner en diesel lukt. Så jeg tviler på at det er dieselfilteret som er tett.

Når jeg setter en byggtørker på 2Kw som blåser under panseret på bilen en times tid og prøver igjen kommer bilen etter mye om og men(hosting og harking). Jeg ser at glødelampa kun lyser i 2 til 3 sekunder før den slukker. er ikke det i minste laget spør du meg.

Hvis glødepluggene er defekte vil vel ohm være feil og det resulterer i kortere gløding.

Eller er det en tempføler som måler tempen i motoren som bestemmer glødetiden.

Vil bare ha en del info som jeg kan dele med BMW før jeg leverer inn bilen, så slipper de å feilsøke så lenge. Med min flaks har de vel ikke tid til å se på bilen en gang hehe

Eller er jeg på vilspor her.

Skrevet

Akkurat samme på min 04 320cda..

Kommet fram til at det må være noe feil med glødinga jeg og, har lada batteriet skikkelig, og den starter alltid med en gang dersom den er varm..

Skal mye til for å være dieslefilteret tror jeg, da det var et stort problem på eldre biler, men ytterst sjeldent på nyere..

At glødinga er tidsbestemt (2-3 sek) uansett temp har jeg også tenkt over.. Tidligere har det hjulpet å gløde den flere ganger, dvs av og på med tenning, men ikke nå..

Tenkte å kjøre min inn på verksted nå på onsdag, smått spent egentlig... Bytta glødepluggene på storservice nå i sommer, og det var ganske dyrt, måtte visstnok av med hele innsuget og drit. Får satse på at det er en bagatell!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...