eXclusive Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Jeg lurer på om hvordan man ganske garantert finner ut om topppakningen er gåen eller ikke. Jeg kjøpte en E34 520 touring. Det første som skjedde var at den kokte når jeg kom hjem, jeg fikk trukket tilbake betalingen med netbank, og dem skulle fikse bilen. Men jeg har en mistanke om at dem ikke har byttet topppakning, som er garantert gått hvis en bmw koker. Hvordan kan jeg garantert finne ut om topppakningen er hel eller ikke?
Ond Racing Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Hvis du har tilgang på en 4 gass måler og bruker den i ekspansjonstanken til kjøleveska og den gir et høyt utslag på HC, kan det på at toppakningen er gåen. HC er hydrocarboner og er det samme som bensin og det går i PPM som måleenhet. En annen ting du bør sjekke er om det sitter kompositt plast skovelhjul på vannpumpa eller stål hjul. Kompositt hjula har en tendens til å slippe litt taket på akslingen og du får lite gjennomstrøming i radiatoren og motoren går varm. Bør å sjekke viskosekobling til vifta og thermostat.
eXclusive Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Skrevet Januar 4, 2010 bilen har fått ny termostat og radiator, og går ikke varm nå, er fin temperatur. Skal se om jeg får hørt med noen som kan fikse en HC greie.
GeirAndre Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Høres ikke ut som pakninga er gått her.. heller bare noe annet som gjorde det ble luft i systemet
gatebil76 Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 sånn som jeg har skjønt det så er det ganske høyt trykk i slangene på bmw med lukket kjølesystem\uten selvlufting.. slangene er knallharde når motor er varm. heller ikke lett å se om det kommer luft bobler ved motor igang når ekspansjontank er heller liten. men hvis du holder motor på ca 3000rpm og det bobler i tanken så er du ganske sikker..olje i vann eller vann i olje er også sikre tegn.. fusker den ved oppstart etter å ha stått i noen timer i ro og gir seg etter noen få sek tyder på vann lekasje inn på stempler.\stempel. Hva symtomer har du siden du mistenker topp pakning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå