SSM Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Min kjære M20 i min E30 fikk seg et kick i dag og vil bare gå på 5cyl. Det er cyl nr.1 som er ute av drift. Det jeg har sjekket så langt er: -Plugg -Pluggledning -Fordelerlokk -Rotor Jeg har full gnist når jeg jorder pluggen på utsiden og starter bilen, pluggen var våt så den får hvertfall noe bensin inn i cyl ser det ut som. Fordelerlokk var noe uggent så jeg pussa alle polene for å se om jeg kunne slukke brannen sånn i noen dager, men nei. Fordelerlokk var merket med året 88 og motoren er 1990 som har gått 160.000km. Noen som har noen ideer?
e36touring Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 knekt vippearm? vært borti det noen ganger...
SSM Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Skrevet Januar 4, 2010 Fuck me! Den har tikket og klakket siden jeg kjøpte den. Er det noe jeg f.eks kan ta fra en 84mod delemotor jeg har stående?
MotorViagra Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Fuck me! Den har tikket og klakket siden jeg kjøpte den.Er det noe jeg f.eks kan ta fra en 84mod delemotor jeg har stående? Det går ja
Waldez Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Sylinder 1 er jævlig å bytte vipparm på uten å ta av toppen.
KalMar Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Fuck me! Den har tikket og klakket siden jeg kjøpte den.Er det noe jeg f.eks kan ta fra en 84mod delemotor jeg har stående? Viss det er m20 så mener æ vippearmene skal passe overens med værandre..
GeirAndre Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 kan jo ta bilcross triks og borre hull i torpedo og slå akslene inn.. haha.. hørte en kompis hadde gjort det.. m30 vipper passer også, bruker m20 vipper i den ene m30 toppen min
SSM Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Skrevet Januar 4, 2010 Viss det er helvete å bytte så tar jeg hele driten ut og setter S14 nedi! Hvorfor skal cyl 1 være verre enn de andre?
Waldez Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Fordi akslene til vipparm 1 butter i torpedoveggen. Hadde vært på 6 er det bare å dra den litt utover, Det går om du tar de helt ut såklart.
SSM Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Skrevet Januar 4, 2010 Men cyl 1 er jo fremst på motoren mot radiatoren! Åpna olje lokket og sjekka. Vippearm på innsugsventilen er nesten ingen bevegelse i.
Waldez Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Vipparmsakslen må trykkes bakover om du skal ut med vipparm på cyl 1. Tror at akslen butter i torpedoveggen før vipparmen går klar.
SSM Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 Ok! Får bare se på det rett og slett. I dag daua den nå helt....Ikke kjangs om å få start på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå