Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære M20 i min E30 fikk seg et kick i dag og vil bare gå på 5cyl.

Det er cyl nr.1 som er ute av drift.

Det jeg har sjekket så langt er:

-Plugg

-Pluggledning

-Fordelerlokk

-Rotor

Jeg har full gnist når jeg jorder pluggen på utsiden og starter bilen, pluggen var våt så den får hvertfall noe bensin inn i cyl ser det ut som.

Fordelerlokk var noe uggent så jeg pussa alle polene for å se om jeg kunne slukke brannen sånn i noen dager, men nei.

Fordelerlokk var merket med året 88 og motoren er 1990 som har gått 160.000km.

Noen som har noen ideer?

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fuck me! Den har tikket og klakket siden jeg kjøpte den.

Er det noe jeg f.eks kan ta fra en 84mod delemotor jeg har stående?

Skrevet
Fuck me! Den har tikket og klakket siden jeg kjøpte den.

Er det noe jeg f.eks kan ta fra en 84mod delemotor jeg har stående?

Viss det er m20 så mener æ vippearmene skal passe overens med værandre..

Skrevet

kan jo ta bilcross triks og borre hull i torpedo og slå akslene inn.. haha.. hørte en kompis hadde gjort det.. m30 vipper passer også, bruker m20 vipper i den ene m30 toppen min

Skrevet

Viss det er helvete å bytte så tar jeg hele driten ut og setter S14 nedi!

Hvorfor skal cyl 1 være verre enn de andre?

Skrevet

Fordi akslene til vipparm 1 butter i torpedoveggen. Hadde vært på 6 er det bare å dra den litt utover, Det går om du tar de helt ut såklart.

Skrevet

Men cyl 1 er jo fremst på motoren mot radiatoren!

Åpna olje lokket og sjekka. Vippearm på innsugsventilen er nesten ingen bevegelse i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...