GeirAndre Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 tar jeg ikke helt feil så er det innvendige gjenger i de fremste akslingene på m30? morten?
SSM Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 Har borra hull og gjenga til M6 og lagd meg en gjengestang med lodd på, så jeg skal bruke til å trekke den ut med slag. Er kun 1 vippe arm det er spenn på slik det er nå.
|Ole| Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Har borra hull og gjenga til M6 og lagd meg en gjengestang med lodd på, så jeg skal bruke til å trekke den ut med slag. Er kun 1 vippe arm det er spenn på slik det er nå. Dette fikser du vist lett
SSM Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 Jaja, håper det ordner seg Skulle hatt Haynes boka til denne greia så hadde det kanskje gått litt lettere men, det meste er jo innlysende så snart man får det i nevene. Eneste det strammehjulet jeg stusser litt på.
GeirAndre Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 orginal verktøyet til m30 i "1970" er faktisk en slik "runker" heh
SSM Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 Dette gikk dårlig. Har nå gjenga inn 10mm bolt, men den rikker seg ikke. Får ikke nok kraft på den. Har jo en aksling i reserve da, så er ikke så farlig med denne. Ut må den hvertfall!
evovrs Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Håper du ikke har starta med å ta av toppen, det trenger du jo ikke,, det er jo bare å ta av kamskiva og løsne motorfestene og jekke opp motor, ta av panser og dra stengene iforover, skjønner ikke at noen andre ikke har sagt det før meg,,, det er jo kjempeenkelt,, er gjordt på 2 timer,, og når du skal ta ut stanga bruker du først en liten dor med vinkel som du banker ut det første og så bare banker du den ut bakfra hele veien,,, var det jeg gjorde på min når jeg røk vippearmen på nr 2..
evovrs Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 og hvis du sliter med at den sitter fast, må du varme bukkene,,, da blir de større og vippestanga slipper...
SSM Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 Jaja, da var toppen av! Tok meg 30min å få den av. Tok en nermere titt og ser at kammen og flere av armene er jævlig slitte. Så har tatt ut alt og skal bytte kam og montere de beste av alle 23 armene jeg har og justere skikkelig. Var ikke helt med på hva du mente evors, men....
evovrs Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 prinsippet er at du løfter motoren høyt nok i framkant til at akslene kan sendes ut forover,,., mindre jobb og plunder...
SSM Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Trenger ikke løfte motoren for å gjøre det. Det går an å få dem ut gjennom grillen. Men jeg klarte ikke å rikke dem der de satt så....
evovrs Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 ok, husket feil jeg da, men husker min og satt veldig, blir uansett mye bedre nå sånn som du gjør det..
Kristov Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 Trenger ikke løfte motoren for å gjøre det. Det går an å få dem ut gjennom grillen. Men jeg klarte ikke å rikke dem der de satt så.... Det er ganske vanlig - toppen er jo dratt til med moment mot blokka og er neppe snorrett. Jeg har på følelsen at alle de som banker ut vippearmsakselene med makt ødelegger lagerbanene for disse i toppen. Det beste er som du har gjort å skru av toppen og gjøre dette uten at toppen står i spenn. Ved å "slippe opp" alle vipparmene på den akselen du skal ha ut så ingen av de står i spenn mot ventilen skal akselen kunne dras ut med minimal motstand. Mulig at du må skyfle noen av vippearmene sideveis og vri litt på kammen for å få til dette.
Morty999 Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 etter att disse har stått der i 20 år så pleier de å sitte greit fast. har kun vært borti ett par ganger att disse har vært løse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå