Gå til innhold

Carsoft 6.5 fra dealextreme.com. Ingen lys i dioder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte Carsoft fra dealextreme.com, meget lettvint og pakken kom etter noen uker.

Men når jeg kobler interfacen til biln får jeg ikke lys i noen av diodene.

Hvis jeg prøver å lese data får jeg bare melling om at den ikke får kontakt med boksen.

Prøvde samme kablene med BMW scanner boxen min å fikk lys i diodene på den med en gang..

Noen erfaringer ?

• 1 year later...
Skrevet

Bruker dere en overgang fra rs232 til USB? Isåfall bør det gå opp et lys for dere.

Skrevet
Bruker dere en overgang fra rs232 til USB? Isåfall bør det gå opp et lys for dere.

Denne funker IKKE med usb overgangen, så enten må du ha RS232 kontakt på PC'n eller så må du bruke ett Expresskard / PCMCIA kort med RS232.

Skrevet

Jeg greier fint å bruke carsoft og boks fra dealextreme med usb-rs232 overgang. Også den fra dealextreme.

Et tips er jo å sjekke i enhetsbehandling hvilken com-port som blir tildelt usb-adapteren, for å så sjekke at samme com-port er valgt i carsoft.

Skrevet

Denne funker IKKE med usb overgangen, så enten må du ha RS232 kontakt på PC'n eller så må du bruke ett Expresskard / PCMCIA kort med RS232.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16549

Leser man litt her ser man at denne ikke skal fungere med usb adapter

Make sure you have a serial port on your PC or get a Serial Port Express Card also available on this site.

Doesn't work with an USB to RS232 adapter (which i tried).

You'll probably need an PCMCIA/ExpressCard to RS232 Adapter (which operates on the required 12V)

.........but installation instructions...they suck big time.With help check this http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=952429 It saved me a lot of time with installation/activation.

Skrevet

Jada, jeg leste det før jeg kjøpte, men jeg har brukt usb-rs232 med hell i andre sammenhenger, og jeg kan ikke skjønne hva som skal være så forskjellig fra apparat til apparat.

Ikke er det +12v i en rs232 kontakt uansett, kun 5v, akkurat det samme som i en USB. Dessuten får boksen 12v fra diagnosekontakta allikevel.

Tok meg to sekunder så var det oppe og gikk med usb-adapter. Folk får gjøre opp sin egen mening, men hvis man ikke har forsøkt så trenger man heller ikke være så bastant med "det funker ikke".

EDIT: Hvis den som har skrevet dette på dealextreme ikke greide å installere carsoft engang, så kan jeg jo skjønne at han ikke greide å bruke usb-adapteret...

Skrevet

Folk får gjøre opp sin egen mening, men hvis man ikke har forsøkt så trenger man heller ikke være så bastant med "det funker ikke".

EDIT: Hvis den som har skrevet dette på dealextreme ikke greide å installere carsoft engang, så kan jeg jo skjønne at han ikke greide å bruke usb-adapteret...

Prøvde først med min usb adapter, sjekket comportene og feilsøkte lenge selv, uten at det virket, kjøpte meg en cardbus adapter og vips så virket det.

Nå klippet jeg ut forskjellige utsagn fra dealexstrem så hvem som gjorde hva husker jeg ikke,

Men har du fått det til å virke med USB adapter, så er det ingen ting som er bedre. :D

Saken er den at jeg prøvde å tipse/hjelpe andre med problemer, med å fortelle at det er kjent at denne ikke virker med usb overgang. :D

At det kanskje er en god løsning å bruke ett kort slik andre gjør for å få denne til å virke

Skrevet

fått min til å virke nå! :D

den lyser ikke når den er koblet til, men kun når den kjører..

og når jeg innstallerte det, så er det 2stk .exe filer som heter carsoft.. og begge starter programmet, men

når jeg kjører den ene så virker den ikke. men kun når jeg kjører den andre!

nå fungerer den som den skal ihvertfall :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...