maartn Skrevet Januar 4, 2010 Share Skrevet Januar 4, 2010 Hei dere! Er det samme hvilken kjølevæske jeg bruker på bmw? På golfen jeg hadde var det en viss type som skulle brukes (rød farge), så regner med det er en viss type som anbefales til bmw også? Tenkte å ta et skift i morgen, siden væskenivået var lavt og jeg ikke vet hvilken kulde den tåler. Kan selfølgelig få målt den, men er sikkert sunt å skifte, da jeg ikke vet når den ble skiftet sist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nagin Skrevet Januar 4, 2010 Share Skrevet Januar 4, 2010 er det så farlig egentli hvilken det er, så lenge man ikke blander rød og blå? ikke vet jeg. alldri tenkt på det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2010 Ville bare forsikre meg. På VW var det visstnok en spesiell type.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bandit Skrevet Januar 4, 2010 Share Skrevet Januar 4, 2010 Bruk Peak kjølevæske. Kan blandes med alle typer, og holder i evigheter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 5, 2010 Share Skrevet Januar 5, 2010 på vw er det vel G12. tror nok det viktigste er at man ikke blander ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet Januar 5, 2010 Share Skrevet Januar 5, 2010 Ok Og hva skjer hvis en blander rød og blå veske. Bare lurer skjønner dere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Januar 5, 2010 Share Skrevet Januar 5, 2010 Blå Castrol NF er den vi bruker her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dekkbrenneren Skrevet Januar 5, 2010 Share Skrevet Januar 5, 2010 tror det skjer en eller annen form for kjemisk reaksjon om du blander dem, og det er hvertall ikke bra for div. pakninger og slanger, jeg kjører på den blåe typen fra mekonomen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 5, 2010 Share Skrevet Januar 5, 2010 hvis man blander de vil det klumpe seg og bli en tykk grøt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaS_E34 Skrevet Januar 5, 2010 Share Skrevet Januar 5, 2010 yep...skjedde det med en kompisa av meg, som hadde det travelt:P Hjelper ikke om du kjøper billig blå kjølevæske, hvis du skulle ha grønn. Blir fort litt mer jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet Januar 5, 2010 Share Skrevet Januar 5, 2010 hmmm ikke bra. takk for info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2010 Takk for info ja! Da jeg uansett skal bytte væske, så spiller det altså ingen rolle hvilket merke osv jeg bruker. Men blå er vel fargen bmw kjører på fra fabrikk osv. (rett meg hvis jeg tar feil). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Januar 5, 2010 Share Skrevet Januar 5, 2010 Blå er fargen de kjører ifra fabrikk ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet Januar 5, 2010 Share Skrevet Januar 5, 2010 Men kan en blande rød med rød og blå med blå uansett merke, eller må det være blå av samme merke eller rød av samme merke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Januar 5, 2010 Share Skrevet Januar 5, 2010 Sånn som jeg har skjønt det så er det kun den røde til vag (G12) som ikke kan blandes med andre. Bortsett fra "spesial typer" som peak nevt over, de kan blandes med alle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå