Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekket oljen her i dag, noe jeg ikke har gjort siden før kulden satt inn her på østlandet. Fant ut at undersiden av oljelokket oppå motoren var dekket av en gul guffe. Fikk umiddelbart stygge flashbacks til E34en min som hadde defekt toppakning. Der var det et tilsvarende belegg, men da var det mer melkehvitt. Nå er det ganske gult. Googlet litt rundt, og fant ut at det kan komme av kondens som bygger seg opp i oljen ved mye småkjøring. Det er jo kaldt om dagen, og bilen min står ute, og jeg har kun kjørt frem og tilbake til jobb i det siste, og en og annen tur i skibakken og lignende, sjelden mer enn 20min. Så det stemmer jo i og for seg med kondens-teorien. Bilen bruker heller ikke noe kjølevæske, så vidt jeg kan se, og kjølevæsken er helt ren. Oljen i seg selv så grei ut, det var bare dette stygge belegget under påfyllingslokket som skremte meg litt. Luktet litt på eksosen, og den lukter igrunn som den alltid har gjort, og røyken har normal farge som jeg kan se, ikke den veldig hvite dampen som jeg husker fra E34en før jeg fikk byttet topp på den.

Har sett at en løsning på kondensproblemet, hvis det er det det er, er noen lange kjøreturer, noe som ikke akkurat er meg imot :)

Er det noen som har noe erfaring med dette problemet? Hverken jeg eller lommeboken liker toppakning-tankene som former seg i bakhodet.

Skrevet

Da får jeg krysse fingrene og satse på at det er det det er :) Var ute og tittet på oljen nå, og den ser normal ut så langt jeg kan se. Skiftet olje for ca 7000km siden, og den var litt skitten, men vanlig brunfarge, ikke noe hvitt eller kremaktig i den som jeg kunne se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...