Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor sitter den, lett tilgjengelig?

Trenger å sjekke om den er i orden, tenkte derfor å koble den ut og prøve.

Motor "nøkker" når den er kald,turtallet dupper for lavt.

Skrevet

den sitter under plastikk dekslene i motorromet (umbraco skruer). men skjønner ikke helt hva du skal få testa selv ? den blir jo mest sannsynelig helt død uten.. diagnose er vel det rette her?

Men kan jo være at du har fylt "råtten" diesel? prøv å la bilen stå inne i varmen 1 døgn og bytt diesel filter.. Dette sitter også i motorrom.. (innsatsfilter)

Skrevet
den sitter under plastikk dekslene i motorromet (umbraco skruer). men skjønner ikke helt hva du skal få testa selv ? den blir jo mest sannsynelig helt død uten.. diagnose er vel det rette her?

Men kan jo være at du har fylt "råtten" diesel? prøv å la bilen stå inne i varmen 1 døgn og bytt diesel filter.. Dette sitter også i motorrom.. (innsatsfilter)

Takk.

Etter det jeg hører av andre her på forumet kunne jeg koble den ut for å sjekke om den virker.

Jeg har fått tips om at jeg burde prøve dette for å finne ut av "nøkkingen" i motoren.

Hadde bilen inne hos BMW i fjor (bilen har vært sånn lenge, gjelder sommer også, i mindre grad), de finne det ikke ut faktisk. Slår dessverre ikke ut på diagnosen til BMW (Lillestrøm), helt merkelig!

Noen mener det kan være veivhusventil (Ove-Koed) som kan være problemet.

Tenkte bare jeg skulle elleminere bort luftmengdemåler for å være sikker, og da slippe å kjøpe noe jeg ikke trenger.

• 6 months later...
Skrevet

Da har jeg byttet LMM selv og det gikk veldig greit, bilen gikk også bedre. Eneste jeg ikke har gjort er å slette feilene i hjernen, det for vi ta senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...