AlXz Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Hallo. Lurer på om det er mulig/greit å få byttet denne viften fra motor-rommet?? Eller blir det for trangt? Gjelder e36 coupe med 6er. Så er ikke store plassen der.. Må vel demontere den plastlista under vindusviskere for å få litt mer plass? Eller er det nesten bedre å ta ut hele varmeappratet andre veien, for så å bytte vifte og sette det inn igjen?? Har nettop byttet hele dritten.., men den vifta varte ikke lenge
AlXz Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Skrevet Januar 5, 2010 Fant denne.. http://www.sqbimmer.com/dump/e36_blower_motor/ Men det er vel mulig å bytte til en brukt uten å bøye på metallet over der..? Kan jo plukke ut varmeapparat om nødvendig., men går vel ann fra motorrommet å gjøre dette? Ta ut viskermekanismen?
AlXz Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 I Haynes'n ser det ut til at plastskolvene på hver side av viftemotoren kan plukkes løs fra viftemotoren (merke dem først for å montere riktig ved evt montering igjen). Men står at på 6er så må mulig innsuget fjernes for å få nok plass til å få ut delene.. (skolver + viftemotor) Er det noen her osm har gjort dette på e36 med 6er?? (og med ac/klima.., da viften har doble skolver og ikke én enkel som på de uten ac/klima) ?? Takker for tips Må innsug osv av, så er det nesten lettere å plukke ut hele varmeappratet, bytte vifta og sette det inn igjen... :/
AlXz Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Noen som har gjort dette ? Nesten 30 minus her nå.. :S
reziarfg Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Jeg har en e36 320 som jeg fjerna viftemotorn fra engang i sommer, jeg har ikke ac men syns nå å huske at jeg hadde to skovler på... Jeg hadde ikke nevneverdige problemer egentlig, men det var jæ*li trangt og gikk med en hårsbredd Faktisk på vei ut for å ta den ut igjen, den har kutta ut for andre gang... helt håpløst å kjøre rundt med defekt vifte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå