Gå til innhold

Bytte varmeapparat vifte (e36 6er med ac), mulig i motorrom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

Lurer på om det er mulig/greit å få byttet denne viften fra motor-rommet??

Eller blir det for trangt?

Gjelder e36 coupe med 6er. Så er ikke store plassen der..

Må vel demontere den plastlista under vindusviskere for å få litt mer plass?

Eller er det nesten bedre å ta ut hele varmeappratet andre veien, for så å bytte vifte og sette det inn igjen??

Har nettop byttet hele dritten.., men den vifta varte ikke lenge :(

Skrevet

I Haynes'n ser det ut til at plastskolvene på hver side av viftemotoren kan plukkes løs fra viftemotoren (merke dem først for å montere riktig ved evt montering igjen).

Men står at på 6er så må mulig innsuget fjernes for å få nok plass til å få ut delene.. (skolver + viftemotor)

Er det noen her osm har gjort dette på e36 med 6er?? (og med ac/klima.., da viften har doble skolver og ikke én enkel som på de uten ac/klima) ??

Takker for tips :)

Må innsug osv av, så er det nesten lettere å plukke ut hele varmeappratet, bytte vifta og sette det inn igjen... :/

Skrevet

Jeg har en e36 320 som jeg fjerna viftemotorn fra engang i sommer, jeg har ikke ac men syns nå å huske at jeg hadde to skovler på... Jeg hadde ikke nevneverdige problemer egentlig, men det var jæ*li trangt og gikk med en hårsbredd

Faktisk på vei ut for å ta den ut igjen, den har kutta ut for andre gang... helt håpløst å kjøre rundt med defekt vifte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...