oysvel Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Fikk problemer med å starte skuta i forrige uke, da det var 10- ute. fikk etter hvert start (etter at batteriet var tomt og brukte startkabler). Kjørte i 5 minutt da glødelampa begynte å lyse, og merket også at bilen gikk ujavnt (rykket på en måte). Kjørte rundt en halltimes tid og satte så bilen i garasja hjemme. Dagen etterpå fikk jeg ikke start i det hele tatt, ingen antydning til at den prøvde å komme i gang selv om startmotoren sveiv. Bytta så glødeplugger og dieselfilter. noe som ikke hjalp mer enn at lyset i dashen slukka. Nå har jeg så slept den til et lokalt verksted som ikke finner noen feilkoder på bilen og det virker ikke helt som de veit hva som skal gjøres. de har fått start på den igjen men motoren går svært ujavnt. De snakker om å sjekke dysene og at kasnkje de er gåen?? Noen her som kan hjelpe meg?? er litt i villrede da jeg trenger bilen snarest, men kan nesten ikke ha en bil som ikke starter i kulda heller:/
Padi Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Hmmm helt sånt ut av det blå er det en ting som slår meg. Etter at du fikk problemer med bilen og glødelampa tente og bilen begynnte å gå ujevnt kan det være at filteret har gått tett og at bilen ikke får nok diesel og dermed for lav temp i sylinderene også tenner glødelampa. Grunnen til at du ikke får bilen til å gå skikkeligt nå er vel luft i systemet etter skifte av filter, eller Det kan også være at dieselen din i kulden av begynnt å skille ut voks. Dette kan ha kommet ut i systemet etter filteret og satt seg. du skulle prøvd og lufta skikkeligt samt kjørt til det kom rein diesel ut av koblingen til dysene før du kobla de til. jeg hvet ikke om du skjønner meg, men det er vel like greit for jeg er vel ute på tynn is her. Men et forslag er vel bedre en ingen hehe.
oysvel Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 takker for svar:) en lufting burde kanskje blitt gjort ja men gutta på verkstedet sier at de leser at dieseltrykket fram er helt i orden så jeg veit ikke helt..
Padi Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Joda, men hvis du har fått voksutskilling i rørene så får du trykk på dysene, men du får ikke noe ut av dysene for voksen tetter til. vist du skjønner.
oysvel Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 skjønner. er verdt et forsøk det... takk for hjelpen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå