grohl Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Hei, har en kakkelyd med klang som ser ut til å komme fra diffen, eller "knuten" der akslingen går inn i diffen. Her ligger en liten videosnutt. Når eg "rigler" på akslingen kjem lyden, men det er også slark når eg løfter på akslingen opp og ned. Lyden kjem tydeleg frå området der akslingen går inn i diffen. Som det kanskje kjem klart fram so er ikkje dette området mi sterkaste side, so eg sett stor pris på om nokon har inputs som kan hjelpe til å finne feilen, og kva som faktisk må fiksast/byttast. Har ein liten ide om det kanskje kan vere del nr 15 eller 17 eller begge (??) på denne oversikta: http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... vel_joint/ På førehand takk for svar.
SteffenM2 Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Godt mulig at det er mellom aksel lageret, altså det lageret i midten av akselen.. Om det foresaker så mye lyd vet jeg ikke, men det er en mulig..
grohl Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 Slark i diff og/eller slark i drivledd inn mot diff er kanskje mulige kandidater? Men so vidt eg kan tenkje meg so er alternativa fleire, alt etter kva som er gale.. -Kjøpe brukt heil aksling, med drivleddet på -Skifte diff. (kan sikkert vere greit uansett om det ikkje er den som er hovudårsaka, der er nok slark ja) -Skifte enkeltdelar.
grohl Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 Mange som sliter med tekniske problemer i kulda ser eg, men eg bumper likevel, for mitt problem er ikkje temperatur-relatert..! Nokon som har fleire gode ideear?
JohnnyTouring Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Har slitt med det samme selv. Fikk en del gode forslag. Sjekk tråden http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=138448&highlight=. Oppsummert: -Hardyskive (nr 2 i bildet ditt) -Knuter (nr 24) (er en til like før diffen) -Mellomaksellageret (nr 8 og 9) -Drivaksler Eller en hjulbolt som er for lang som du ikke visste om Det viste seg å være problemet mitt.
Fliid Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Hør etter slakk i krysset på mellomakslingen. /kjenn etter slakk.
arntfinn Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 hadde samma problemet på min e30 320, dette skyltes at forrige eier etter diff-skifte bare hadde festet diffen med 3 av 5 bolter, noe som resulterte i at diffen ble hengende litt høyere foran slik at mellomakslingen tok oppi metallet i traversen bak. se etter skrapemerker helt bakerst på mellomakslingen(som filmklippet viste),,..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå