superstez Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Har en 318is e36 som kun blåser kaldt nesten hele tiden, har byttet termostat, men er fortsatt nesten like kaldt. Vet det er over 20 - ute, men når bilen startes og står på tomgang i 15 20 min, så blåser det bare kaldt. Noen som har noen formening her? Litt kaldt for meg nå Håper noen kan hjelpe
superstez Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 ja, ganske så sikker på at det blei gjort Men ingen andre ting det kan være?
Brian Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Blåser det kaldt hele tiden, eller kommer det varme når du begynner å kjøre/øke turtallet? Hvordan er motortempen? Har noe lignende problem på min, når jeg står på tomgang kommer det nesten ikke varme før tempnåla står rett opp. Først da kommer det en svak svak lunk, noe jeg mener er for dårlig. Men straks jeg ruser litt eller kjører og drar på opp til 4000rpm, så fosser det inn med varme i noen sekunder før det blir gradvis kjøligere igjen med mindre jeg holder turtallet oppe. Ofte lar jeg bilen gå i 5-10min på tomgang, og kjører til jobb som fort tar enda 10-15min minst, og først når jeg kommer frem merker jeg at det begynner å bli en anelse varme i kupeen. Mistenker vannpumpa, så jeg skal bytte denne etterhvert som gradstokken kryper lengre opp enn -20.
microkypex Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Det kan være vannpumpa som er dårlig kjent problem at plast impelern går i oppløsning. Kan og være tett varme register eller dårlig kran. Hadde samme problem på min E36 325 byttet temostat og vannpumpe den ble mye bedre men fremdeles så får jeg mere varme når jeg ruser motorn.
superstez Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 Nå kjørte jeg en mil ca uten att det var anntydning til noe lunk engang. Temp nåla er normal og står der den skal stå. Men hørte det selv og at det kunne være den vannpumpa som hadde gått i opløsning. Den var sånn først når den står på tomgang, så blåser det kaldt, men når det blir litt turtall(over 3000) så merker jeg det kommer litt varme ut av den. Men nå er det helt dødt
TerjeAa Skrevet Januar 6, 2010 Skrevet Januar 6, 2010 Bytt vannpumpa di!! Men det er jo helt naturlig at det kommer litt varmere luft jo mere turtall du har, for da pumpr jo vannpumpa di mye mere vann i sekundet og du får mere varmtvann igjennom varmeregisteret ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå