Gå til innhold

Diskanter i E34, hvordan komme til?

Anbefalte innlegg

Hei!

Kanskje litt unødvendig å lage tråd for dette, men får ikke svar i de trådene jeg finner som er relevant til problemet...

Det jeg er nødt til, er å skifte diskantene i dashen på min e34, men jeg får frysningen bare jeg tenker på hvor vanskelig det ser ut å skifte dem...

Noen som har gode tips, og kan forklare hvordan jeg bør gå fram?

- Anders :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er der originalt er vel 1" mener jeg å huske. De aller fleste diskanter i et normalt 2-veis sett er 1". You do the math ;) Får vel plass til en 3" mellomtone neddi der uten store jobben, så er godt om plass.

Bare ikke vært kjip og gå for 5,25" komponentsett når du først skal ha noe. Er tross alt plass til minst en 8" neddi der, så gå for 6,5" eller 8" når du først skal kjøpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyttalersett har jeg allerede kjøpt til resten av bilen :P

Har bare ikke kjøpt diskanter.. Men om jeg bare kan flippe opp dekslet så kikker jeg og vurderer hva jeg får plass til ;)

Men noen tips til diskant?

Du kjøper selfølgeligt komponentsett framme!

Dette er eit komponentsett:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Det er jo komponentsett originalt framme i e34, so du kjøper jo ikkje koaksialhøgtaler der!

Dette er koaksialhøgtaler

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om de nede med føttene. Hadde jeg snakket om de så hadde jeg aldri kalt dem diskanter... :P

JEG skal vertfall ikke bygge på noe som helst, det har jeg ikke tid til, men jeg HAR tid til å bestille nye diskanter og sette de inn. Gidder ikke gjøre noe ut av diskantene liksom, trenger bare noen som funker, og om det er 1" som er der, så er det 1" jeg er ute etter og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du forstod meg helt ;)

Når du nevner at du skal bytte ut diskantene i dashen så tenker man automatisk at du skal kjøpe et helt komponentsett. DERFOR nevner jeg de i sparkepanelene. Vi kunne ikke vite at du kun var ute etter diskantene, da de aller fleste kjøper alt som et sett. Svært få kjøper dette separat.

Videre så kan du ikke bare dytte inn diskantene du kjøper i original plassering uten å ha et egnet delefilter på de. Det sitter et filter der originalt, men tipper nok at det neppe passer veldig bra til de diskantene du kjøper deg.

Er det forresten Coax de sony-elementene du kjøpte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg ikke har videre peiling på enn at jeg veit hva det vil si hvor mange watt de er, og størrelsemålinger, så om de er koaksialhøyttalere ikke, vet jeg ikke, og bryr meg vel ikke så kraftig heller...

De er nok det dårligste, i og med at de var grisebillige...

Så.. Kommer jeg til å få trøbbel om jeg kjøper hvilke som helst diskanter ? Har vondt for å tro at det skal være så tungvint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, men da har du jo allerede diskanter i de høyttalerne der. (Som jeg oh btw ikke skjønner hvorfor du kjøpte, da de som sitter i bilen ikke er så ille). Da hadde jeg mye heller kobla ut de originale siden budsjettet ditt er så lavt og latt det være.

Kjøper du ekstra med diskanter vil det ikke låte noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...