Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da taler BMW med to tunger. Duden jeg pratet med hos et merkeverksted i Oslo gikk helt i fistel da jeg sa jeg hadde bytta batteri selv. Det måtte "meldes inn" for å ta lading, mente han. Selv forstår jeg ikke logikken ved at ladespenninga faller når batteriet faller. Burde det ikke om noe gitt ekstra sprut? Går vel uansett an å sjekke ladespenninga på disp. mellom turtall og speed.

Skrevet
Jeg ville kjørt for originalt batteri. Det er mye kluss og programmeringer bare for å skifte batteri på E60/E61..

programmering?

Skifta batteri i sommer, det gamle ble 100% tømt pga 12v til 220v til X-box jeg har bygget inn til drittungene. :twisted:

Har også hørt at spenning må settes på bilen for å beholde programmering osv, men tenkte som så at er det tomt for strøm så gjør ikke det noe forskjell. kjøpte et nytt og skifta det. Måtte seff programere klokka og dato. Men ingenting utover det. Har hørt at bilen "tilpasser" seg førerens kjørestil osv osv og at det lagres. Merket overhodet ingen forskjell etter batteribytte..

Dette var på en E61 525D

Skrevet
Programmering er vist blitt forbruksvare :P

:D måtte jo "programmere" den gamle Mazda 626'en jeg hadde i ungdommen etter batterskifte også (stille klokka) hahaha

Men det med 9 timers programmering som var nevnt her er vel det vi kaller en software oppdatering via fiber og hele dritten. Håper for guds skyld dette ikke er lagret via strøm fra bilbatteriet, hender jo at de ryker.

Skrevet

Ladet batteriet i 4-5timer før jeg hørte det 'kokte' i det.. Så satt i batteriet igjen, bilen startet.. Starter den ikke i morgen, så handler jeg et gromt bilstereobatteri asap :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...