Craigshaw Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 Har i det site hatt startproblemer med min BMW Touring 320DA 2004-modell pga kulden. Bil og batteri er fra 2004. Bilen starter etter lading. Nå er jeg usikker på om jeg skal gå til anskaffelse av nytt batteri. Bør jeg vente med å kjøpe nytt batteri til bilen ikke responderer på lading? Et verksted i nærheten kan bytte til det de selv hevder er et bra batteri til 1800,- inkl. arbeid. Virker dette OK, eller bør jeg få byttet batteri på merkeverksted for å sikre meg at det blir like bra batteri som det som står i? Som det sikkert fremgår av spørsmålet har jeg særdeles lite peiling på bil, og er veldig taknemmelig for oppklarende svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waldez Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 Trenger ikke merkeverksted ettersom ingen bilfabrikanter som jeg vet om lager batterier. Sannsynligvis kan du bytte til ett bedre batteri enn bilen ble levert med. 1800 er ikke galt om batteriet er av samme eller bedre enn det som sitter der. Det står utenpå batteriet hvilken kapasitet det har. Gå ikke for noe dårligere i allfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mandresen Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 Hei Trenger ikke noe merkeverksted for å bytte batteri, men sjekk hvor stort batteri bilen skal ha, altså hvor mange ampere batteriet er. Og hvis du går for et GEL batteri så har de bedre starteffekt som regel og kaldstart går bedre. Skriv gjerne hvilket batteri de tilbyr deg for 1800 så kan vi sikkert gi deg svar på pris og alternativer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 De går fint ann å skifte batteri sjølv. men på så ny bil so e da mykje elektronikk slik att om eg ikkje at feil så må du ha eit anna batteri / hjelpestar tilkopla polane på bilen mens du skifter batteri. slik att bilen får staum heile tida. dette på grunn av mange fabrikkinstillinger som regulerer korleis bilen oppfører seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 Den siste der e ikke nødvendig.. bilen kan godt så uten strøm, står den for lenge så kan det hende du må taste kode til stereo om denne har kodebeskyttelse.. og justere klokka.. eller skal det ikke være noe stort problem med å ta bort batteriet... Hadde det vært større feil med dette ville man hatt store problemer om man gikk tom for strøm på bilen.. det ville vært dumt, da burde det værtfall være 2stk batterier så man kunne byttet 1 mens det andre var koblet til.. Bare og koble vekk, sette inn nytt og nyte et friskt batteri Har du målt spenning på batteriet og eventuel ladespenning fra dynamo? kan være gåen celle i batteriet, da virker det som det er i orden men, gir ikke nokk guffe.. Mvh Raymond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Craigshaw Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2010 OK. Da satser jeg på å få byttet batteriet om kontrollen på verkstedet idikerer at det er tid for skifte. Regner med mekanikeren uansett sier batteriet bør byttes for å få solgt meg batteriet:) Uansett er det sikkert på tide etter seks år. Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 Trur jeg ville sjekket hos batteriservice eller lignende.. men, nytt batteri gjør jo ingen skade batteri fra biltema fungerer helt greit, og endel billigere.. som regel ikke noe problem og bytte selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå