Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er ny her på forumet, så har et par spørsmål.

jeg er på nere nippen til å kjøpe meg en e34 touring.

hvilke feil /dyre feil bør jeg se etter når jeg skal kjøpe, sånn bmw typisk, har nemlig aldri hatt en bmw før :P

og hvordan er det å bygge anlegg i disse bilene, tenkte jeg skulle slenge over anlegge fra merca mi:D

Skrevet

Velkommen til Bimmers.no :-)

Her er en kjekk link: http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/

Syntes jeg det er viktig være klar over at e34 begynner bli en gammel mod men alikvel ganske driftssikre biler. Noe som er ganske standard feil er bl.a:

- rust ved nedkant dører, tanklokk, jekkefester, hjulbuer, lastedør, bensin lufterør og bremserør.

- Dempere på panser og lastedør.

- Vindusviskere som tar oppi panser

- Vannpumper om de har plastskovler

- Slittasje førerseter

- Har bilen nivåregulering sjekk demperne bak for lekkasje da disse koster 6500kr pr. stk

Går du f,eks for de billigste touringene du finner på finn.no bør du se på hva som er fikset på skal du sammenligne med dyrer. Dette tror jeg mange glemmer og ender opp med reprasjoner mere enn de hadde forventet ved heller lagt noen flere kr i en annen. Skal du ha en feilfri bil se etter ny ;-).

Touring er ingen racerebil selv om det er bmw, men er utrolig gode biler å kjøre :-).

Av motorer bør du se etter fra 525, da 520 er litt dau iforhold til 525. 525 har også lavere bensinforbruk enn 520.

Håper dette kunne være litt til hjelp. Lykke til.

lufcmj1t6q7ftysef389.jpg

Skrevet

Velkommen til bimmers!

og hvordan er det å bygge anlegg i disse bilene, tenkte jeg skulle slenge over anlegge fra merca mi:D

Jeg er ingen ekspert på å bygge anlegg, men ta en titt på denne tråden her;

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=83636&start=0 <-- han kan bygge og holder på å bygge anlegg i en e34 525tds.

Ellers er det god plass i de, har hørt at du kan få plass til 10" i sparkepanelet(!), og batteriet sitter under baksetet på endel av de slik at du får kort kabel lengde og lite tap der. Ellers er det store gode dynamoer på diselbilene (TDS), noe som er en fordel. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...