Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å bytte ut reservehjulet med skum og muligens kompressor.

Hva funker best?

Er det noen merker skum som funker bedre enn andre?

Holder en 12V kompressor bra Biltema eller lignende, eller bør jeg finne noe bedre?

LJ

Skrevet

Denne boksen ligger i mine biler, og fåes kjøpt i to størrelser -->14" og 14"--> (kjøp gjerne den største boksen uansett).

Har brukt dem ved 3-4 anledninger og vært kjempefornøyd. Jeg fyller på til det ser visuelt riktig ut, og kjører videre til en bensinstasjon så jeg får målt til riktig dekktrykk. Dersom det er en lekkasje så det siger ut over tid er det bare å fylle på mer (eller reparere dekket).

Sikkert unødvendig å opplyse om, men dette fungerer på mindre og vanlige punkteringer og lekkasjer, og ikke ved rift eller store hull/skader.

Finilecdekkreppboks001.jpg

NB!!! Hvis luften har seget helt ut bør du løfte hjulet så det "blir rundt" før du begynner å ha inn skummet. Hvis ikke risikerer du at skummet blåser ut i en evnt utetthet imellom felg og dekk.

Punktering001.jpg

Når du har fyllt opp, -og dette er viktig; Kjør bilen så skummet fordeler seg i dekket. Dersom du fyller og lar bilen stå er du så og si garantert kast.

OpelAstra004.jpg

-

Skrevet

Jeg mener å ha hørt om løsninger med boks med skum uten trykk og 12V kompressor som sørger for lufttrykk.

Det virker mer pålitelig, synes jeg, men det er kanskje bare overtro og forutinntatthet?

LJ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...