Gå til innhold

hvilken olje brukes på e30 320 differensial??

Anbefalte innlegg

Skrevet

holder på å bytte olje på drivlina på 32o e30'n min, men så lurer jeg på hvilken type olje som brukes på differensialen, og eventuell mengde? kan jeg bruke samma olje som på girkassa(manuell)?

Skrevet

Du fyller enkelt og greit på til nivået er like høyt som påfyllings-pluggen.. Castrol har gode oljer til differensialer :)

Skrevet

brukte AQM olje fra comma på girkassa, kan denne brukes på diffen også? på mekonomen sa de at diffen rommet 1,1l, men på castrols hjemmesider står det 0.9l, ingen som vet nøyaktig mengde? kjekt å vite hvor mye jeg skal handle inn! :P

Skrevet

Som regel holder en liter. Kommer ann på hvor tom du klarer å få den ved tapping. Kjøp to flasker med Castrol Saf-XJ , så har du det du trenger. Denne er beregnet for differnesialer med brems, men den er perfekt for differensialer uten brems også.

Uten å ha sjekket spesifikasjonene på gir oljen du nevner, så vil jeg ikke anbefale gir olje på differensialen da det er andre temperaturer og andre smøreegenskaper som er ønskelig i en differensial kontra en girkasse.

Skrevet
supert! da slipper jeg å kjøpe 2liter :)

Sålenge du er sikker på at det er originaldiffen som står på så :P

Skrevet

Utdrag fra Castrol sine internett sider:

Castrol SAF-XJ 75W/140

Fullsyntetisk olje beregnet til de fleste kjøretøyer med eller uten differensialbrems, hvor kravet er en olje ifølge API GL 5. Fremragende additiver gir ekstra slitasjebeskyttelse og støydempning av differensialer. Eksklusiv BMW godkjennelse til sperreredifferensial.

Skrevet

er orginaldiffen uten brems ja, får se hvor mye jeg får tappet ut så er jeg heelt sikker! men denne diffen er fra 86 mod delebilen min, den passer vel på 89 modellen min?samma utveksling og sånt? begge 2liter.,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...