BAVARIA-SPORT Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Jeg kjøpte i september en BMW 530 DAT med alt utstyr man kan drømme om og er svært fornøyd med bilen, bortsett fra en ting... I-Drive systemet døde ut her for en tid tilbake. Prosessoren starter opp og viser BMW-logoen, men kommer ikke lenger. Skjermen blir sort og er det i ca 15 minutter, før den prøver på samme prosedyre og starte opp skjermen på nytt, hvorpå BMW-logo vises og skjermen blir mørk igjen. Noen som har kjennskap / erfaring medl dette? Jeg ringte den lokale BMW-forhandleren og har spurt flere, men ingen vet hva det kan være. Dette er min første BMW (eller andre, siden jeg hadde en i 14 dager) så dette har jeg ikke kjennskap til fra før og heller ikke erfaring med hvem jeg skal forhøre meg med. Noen som kan hjelpe??? Hilsen Geir
Gustav C. Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Har opplevd det samme på bilen til mor mi. Sulland trodde først at det var feil drivere på I-drive enheten. Etter mye om og men måtte hun betale for en ny enhet og instalasjon. Kryss fingra for at det er drivere..
Andreas1 Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Jeg er off-line i helgen og kan ikke følge opp, men her er en liten sak (forusatt at bilen din er import eller "glemt" klargjort); Tyske ingeniører fant i et lyst øyeblikk ut ved utvikling av I-drive skjermen at skjermen i bilen ikke skulle stå på når temperaturen er under 5 grader for at den ikke skulle ta skade. Følgelig virker ikke I-drive skjermen ved lave temperaturer. BMW Norge (eller iallefall min lokale forhandler (Tronrud)) programmerte vekk denne litt småidiotiske funksjonen når de leverte bilene nye slik at skjermen fungerer under alle temperaturer i Norge også. Summa sumarum blir dette normalt ikke gjort på import med mindre det er via forhandler eller noen med riktig datautstyr. Vet jo ikke sikkert om det er dette som gjelder din bil, men jeg får tro du finner ut av det.
Gustav C. Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 I tilfelle jeg var borti sluttet radio, cdspiller klimaanlegget, pdc og alt som var knyttet til I-driven å fungere..
BAVARIA-SPORT Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Skrevet Januar 9, 2010 Takk for rask tilbakemelding. Dette skjedde faktisk før det ble så veldig kaldt, men kan jo være en årsak. Får håpe det er noe såpass enkelt som dette. Bilen ble importert direkte via bekjent som har en super-seriøs kontakt i Tyskland. Jeg rinte på Sulland, men de virket ikke ut til å ha peiling på dette i det hele tatt, så jeg skal da heller kontakte Tronrud eller Stenshagen... Jeg er off-line i helgen og kan ikke følge opp, men her er en liten sak (forusatt at bilen din er import eller "glemt" klargjort);Tyske ingeniører fant i et lyst øyeblikk ut ved utvikling av I-drive skjermen at skjermen i bilen ikke skulle stå på når temperaturen er under 5 grader for at den ikke skulle ta skade. Følgelig virker ikke I-drive skjermen ved lave temperaturer. BMW Norge (eller iallefall min lokale forhandler (Tronrud)) programmerte vekk denne litt småidiotiske funksjonen når de leverte bilene nye slik at skjermen fungerer under alle temperaturer i Norge også. Summa sumarum blir dette normalt ikke gjort på import med mindre det er via forhandler eller noen med riktig datautstyr. Vet jo ikke sikkert om det er dette som gjelder din bil, men jeg får tro du finner ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå