blast Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Jeg har sett igjennom 10-15 tråder her om bytte av hjullager. Da spesiellt bak på e36. Men.... Ingen her nevner noe om fett i lagrene.... Er det ikke sånn at nye lager skal settes inn med fett da det monteres? For nye lagere er jo egentlig rimelig tørre for smøring... Kan noen hjelpe meg med å svare på dette? Og gjerne også nevne hvilken farge det evt skal være på fettet... Jeg har nemlig et lager som skal byttes... På forhånd; Takk for svar!
kongharald Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 eg pleier og sette hjulagrene mine inn med gris du får kjøpt lagerfett på de fleste verksteder men er jo og mange lagre som er sett inn fra produsenten sin side og..
blast Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 eg pleier og sette hjulagrene mine inn med gris du får kjøpt lagerfett på de fleste verksteder men er jo og mange lagre som er sett inn fra produsenten sin side og.. Det lageret jeg har kjøpt hos mekonomen synes jeg virket litt for tørt... Litt redd for at det plutselig skal bli dobbel jobb....
tomerikk Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Tette lagre er fylt med riktig mengde fra produsent. Har du tatt av tetningen?
blast Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Har ikke gjort noe ennå... Altfor kaldt til å skru i 30 blå....
kongharald Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 må gjerest riktig da er ikkje berre og legge på med gris.. er en spesiell teknikk og så må du huske på og stramme mutteren på lageret på riktig måte ellers kan det hende du må bytte igjenn etter 2 veker igjenn..
kongharald Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 det kjem an på kas type nav du har.. nokken skal strammest til med de makter og nokken skal du berre så vidt skru til så det ikkje er bevegelse i hjulet er også en spes teknikk på dette.. har ikkje vert borti e36 så ingen aning. men om det er plastik på siden av lageret er det fylt fra fabrikk den plasten må du ikkje fjerne.. men du får sikkert nokk av svar om du går inn på et bilverksted og spør og viser fram lageret ditt..
blast Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Ok. Har prøvd å ringe BMW-verksted et par ganger, men de har nok for mye å gjøre og svarer ikke på tlf...
kongharald Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 gå på et universalverksted og spør om sånne ting de er somregel mykje greiere og serviceinnstilt enn merkeverksteder men og få bilen reparert kan vel vere lurest og ta på merkeverksted..
blast Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Skal du skifte foran eller bak? Jeg skal skifte bak. Er forresten skive-brems, om det har noe å si...
blast Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 gå på et universalverksted og spør om sånne ting de er somregel mykje greiere og serviceinnstilt enn merkeverksteder men og få bilen reparert kan vel vere lurest og ta på merkeverksted.. Men regner med at det er forskjellig nm i forhold til forskjellige merker og modeller. Med dette i tankene kan det vel være like greit å høre med BMW direkte...
tomerikk Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Bently verkstedbok til E36: http://www.megaupload.com/?d=IS2MVBIF Der finner du alt du trenger.
blast Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Bently verkstedbok til E36:http://www.megaupload.com/?d=IS2MVBIF Der finner du alt du trenger. Takker! Laster nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå