AlXz Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 Hallo. Sliter litt med den siste bolten.., den som går til veiva.. Noe måte å låse motoren på slik at jeg kan bruke latmannsarm på denne? Eller er muttertrekker å foretrekke..? Skal ha av alt av ac dritt fra blokka.., må ha av triggerhjulet osv for å komme til skruene bak.. Tips?
bmw328ci Skrevet Januar 8, 2010 Skrevet Januar 8, 2010 det eg gjorde når eg skulle løsne den var å legge ett stykke tre (2x8) mellom veiv og veggen på blokka for å "låse veiven". og brukte så latmannsarm. men du har kanskje ikkje tatt av bunnpanne og skvalpedeksel kanskje?
AlXz Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Skrevet Januar 8, 2010 Ah.., sånn ja.. Hmm.., nei.., motor er komplett..
dr.felix Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 det er da vel bare å løsne de 6 10mm skruene rundt veivakselbolten... trenger vel ikke av med flensen innom for å få av ac-braketten?
dr.felix Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 hvis du absolutt må av med bolten, kan du bruke starteren og latmannsarm for å løsne bolten. bare sørg for at armen ligger an mot noe før du "napper" i starteren. og husk at den må ligge an på riktig side i forhold til gangen på motoren.....
AlXz Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Skrevet Januar 10, 2010 Bildene mine har blitt borte fra pc'n .. Men motor er plukket såppass ned at det ikke er starter osv osv igjen på den. Mener det triggerhjulet osv må av.., og da mener jeg at den store bolten der står i veien..
dr.felix Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 det er 6 små skruer (10mm hode) som står i en ring rundt den store bolten inni reimskiva slik som bildet viser du trenger ikke ut med store bolten hvis du ikke skal gjøre noe med registeret eller skifte simmerring på veiva eller liknende...
AlXz Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Skrevet Januar 10, 2010 Ah.., hmm.., så triggerhjulet el annet der sitter ikke fast i denne bolten? Får se på det en gang til.. Takk!
Fliid Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 Eneste måten hjulet sitter fast i bolten på er pga. rust. : ) Forøvrig så finnes det verktøy for å holde igjen veiven med, om noen som leser denne tråden en dag har bruk for å løsne bolten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå