Øystein E30 M3 Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 Hei! Jeg skal ta ein liten "service" på M3en, og tenkte den skulle få litt nye oljer++ Motoren går på Castrol TWS Motorsport 10W-60, og det skal jo være den beste olja til M-motorene. Så har jeg sett meg ut Castrol SAF-XJ til diffen og Castrol Transmax Z til girkassen. (fra KOED) Noen som har noen innvendinger/erfaringer? Er det noen som har oversikt over hvor mye olje det går på de forskjellige steder, så er jeg takknemling for det Det er vel ca 4-5liter på motor, en liten liter på diff og knappe 2 liter på kasse? Takker for svar
hawk321 Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 BMW 3-Serien M3 (1989-1992) Motor Smøringshette 4,4 liter Filterhette 0,3 liter Brukstype: Normal EDGE Sport 0W-40 EDGE 5W-30 Magnatec 5W-40 C3 Differensial, bak, selvsperrende Smøringshette 2,7 liter Brukstype: Normal SAF-XJ 75W-140 Overføring, manuell 5/1 Smøringshette 1,25 liter Brukstype: Normal Se håndbok Hydraulisk clutch-system Brukstype: Normal Sjekk/skift: Bytt 12 måneder Response DOT 4 Hydraulisk bremsesystem Brukstype: Normal Sjekk/skift: Bytt 12 måneder Response DOT 4 Servostyring Smøringshette 1,2 liter Brukstype: Normal Transmax Z ATF TQ DIII
SSM Skrevet Januar 9, 2010 Skrevet Januar 9, 2010 Jeg har kjørt Castrol Edge Sport 10w/60 på min motor, men som kjent er jo den jævla dyr. Elf sin 10w/60 skal være ganske bra, ellers så har man jo Valvo line sin VR-1 Racing 10w/50 tror jeg det var. På bakakslingen er det Castrol SAF-XJ 75w/140 som gjelder, girkasse er det Castrol SMX-S 75w/85 jeg bruker. Bremsevæske bruker jeg Castrol Response DOT4 og servo bruker jeg Castrol Transmax TQ DIII. Er litt for merkebevisst jeg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå